Genel Bilgi
Kod | PM009 |
Ad | Peyzaj Planlamada Üç Boyutlu Analizler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET ÇİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AHMET ÇİLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üç boyutlu analizlerin planlamada etkin kullanımını sağlamak
Dersin İçeriği
Peyzaj planlamada üç boyulu analizlerin uygulanması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
ArcGIS uygulama Kitabı,
Notlar
ArcGIS uygulama Kitabı,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Coğrafi Bilgi Sistemleri konusunda analiz yapabilme yeteceği elde eder. |
ÖÇ02 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri ile kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | CBS yazılımında raster objeleri sayısallaştırma işlemini gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Sunum tekniklerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Bilgisayar destekli sunum çıktılarını tasarım ilke ve öğelerine göre oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi Bilgi Sistemlerine giriş | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Analizler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üç boyutlu analizler ve uygulama alanları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üç boyutlu analizlerde veri üretimi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Üç boyutlu analiz uygulamaları-1 | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Üç boyutlu analiz uygulamaları - 2 | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Üç boyutlu analiz uygulamaları-3 | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Coğrafi Bilgi Sistemleri için Mekansal Veri Altyapıları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yüzey analizleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Grid analizleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | İstatistiksel analizler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Konum analizleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | 3B Ağ analizleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 3B uygulama analizlerinin sunumu | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |