Genel Bilgi
Kod | KYS206 |
Ad | Kalite Yönetim Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme yönetimi, üretim, pazarlama ve mali işler ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmak
Dersin İçeriği
İşletme yönetimi ile ilgili temel kavramlar,İnsan Kaynakları Yönetimi, Üretim Süreci Yönetimi, Pazarlama Faaliyetlerini Yönetme, Mali Yönetim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite yönetim sistemleri ders kitabı T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2810 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1768
Notlar
ders notu, ılgın özşahinoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını tanımlar |
ÖÇ03 | Toplam Kalite Yönetimi, ilkelerini tanımlar |
ÖÇ04 | Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Adımlarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen)) | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Toplam Verimli Bakım | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme, | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |