Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN222 |
Ad | Termodinamik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aydın DİKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye, temel termodinamik kavramları ve termodinamik kanunlarını, açık ve kapalı sistemlere uygulayabilecek yeterliliklerin öğretilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Temel termodinamik kavramlar, termodinamik yasalar, açık ve kapalı sistemler, ısı motorları, ısı pompaları, soğutma çevrimleri, tersinirlik ve tersinmezlik kavramları, psikrometrik diyagram
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çengel, Yunus A., Boles, Michael A. (1996) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Literatür Yayıncılık, Yüncü, H. (2000) Klasik Termodinamik Prensipleri, Pelikan Yayınları
Notlar
Genel termodinamik ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel termodinamik kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Termodinamik de tariflenen sistemleri ve bunlara ait temel özellikleri bilir. |
ÖÇ03 | Termodinamik uygulamalarda referans tablolarını kullanmayı bilir. |
ÖÇ04 | İş ve ısı ile ilgili problem çözer. |
ÖÇ05 | Termodinamik kanunları bilir. |
ÖÇ06 | Hal değişimlerini ve genel çevrim esaslarını bilir. |
ÖÇ07 | İdeal hava çevrimlerini (otto, dizel ve karma çevrim) açıklar. |
ÖÇ08 | İçten yanmalı motorda verim, güç ve iş hesaplarını yapar. |
ÖÇ09 | Yakıtların sınıflandırılmasını ve fiziksel ve kimyasal özelliklerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamik kavramlar ve tanımlar (sistem, çevre, çevrim), Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | Isı ve iş kavramları ve uygulamaları | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Saf maddenin termodinamik özellikleri | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Termodinamiğin 1. Kanunu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Termodinamiğin 2. Kanunu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motor çevrimleri, çevrimlerin karşılaştırılmasI | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İçten yanmalı motorlarda motor performans hesabı | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların Tekrarı kaynak kitapların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İçten yanmalı motorlarda iş, verim, güç | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yakıtlar, fiziksel ve kimyasal özellikleri, yanmanın fiziksel analizi, kimyasal özellikleri, Buji ile ateşlemeli motorlarda yanma | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sıkıştırma ile ateşlemeli motorlarda yanma, yakıtların sınıflandırılması | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yanma sonu ürünler ve analizleri. | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | yakıt ve yanma ile ilgili tablolar, alternatif yakıtlar ve yanma | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Buji ateşlemeli Motorlarda yanmadan kaynaklanan vuruntu | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dizel Ateşlemeli Motorlarda yanmadan kaynaklanan vuruntu. | Konu ile ilgili kaynak okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların Tekrarı kaynak kitapların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların Tekrarı kaynak kitapların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |