Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN236 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulanması, işyeri deneyimine yönelik rapor yazımı, üretim süreci iyileştirmeye yönelik proje önerileri.
Dersin Ön Koşulu
1-) Öğretim planının ilk üç yarıyıldaki tüm dersleri (90 AKTS) almış olmak. 2-) Genel Not Ortalamasının (GNO) 4 üzerinden en az 1.80 olması. 3-) İkinci yarıyıldaki İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/%C3%96%C4%9Frenci%20%C4%B0%C5%9Fleri/%C4%B0%C5%9Fletmede%20Mesleki%20E%C4%9Fitim
Notlar
Adana Meslek Yüksekokulu, İşletmede Mesleki Eğitim Talimatları ve Formları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçleri kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Mesleki ve resmi kurum yazışmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | İş yerinde iş ilişkisini öğrenir |
ÖÇ07 | İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır |
ÖÇ08 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş yeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-1 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-2 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-3 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-4 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-5 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-6 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-7 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-8 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-9 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-10 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-11 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-12 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-13 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-14 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 70 | 8 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 561 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,44 | ||
AKTS | 22 AKTS |