MKN236 İşletmede Mesleki Eğitim

22 AKTS - 5-35 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 22 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod MKN236
Ad İşletmede Mesleki Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-35 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 22 AKTS
Yerel Kredi 22 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL
Dersin Öğretim Elemanı Aydın DİKİCİ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulanması, işyeri deneyimine yönelik rapor yazımı, üretim süreci iyileştirmeye yönelik proje önerileri.

Dersin Ön Koşulu

1-) Öğretim planının ilk üç yarıyıldaki tüm dersleri (90 AKTS) almış olmak. 2-) Genel Not Ortalamasının (GNO) 4 üzerinden en az 1.80 olması. 3-) İkinci yarıyıldaki İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini alıp başarılı olmak.

Kaynaklar

https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/%C3%96%C4%9Frenci%20%C4%B0%C5%9Fleri/%C4%B0%C5%9Fletmede%20Mesleki%20E%C4%9Fitim

Notlar

Adana Meslek Yüksekokulu, İşletmede Mesleki Eğitim Talimatları ve Formları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamayı öğrenir.
ÖÇ02 Ekip halinde çalışmayı öğrenir.
ÖÇ03 Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçleri kullanmayı öğrenir.
ÖÇ04 Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirmeyi öğrenir.
ÖÇ05 Mesleki ve resmi kurum yazışmalarını öğrenir.
ÖÇ06 İş yerinde iş ilişkisini öğrenir
ÖÇ07 İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır
ÖÇ08 Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İş yeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-1 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-2 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-3 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-4 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-5 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-6 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-7 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-8 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-9 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-10 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-11 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-12 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-13 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 İşyeri deneyimi kazanmaya yönelik faaliyetler ve bunların raporlaması-14 İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 70 8 560
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 561
Toplam İş Yükü / 25 (s) 22,44
AKTS 22 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 04:53