Genel Bilgi
Kod | YLTBT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması.
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması.
Dersin Ön Koşulu
Önceden alınması gereken ders yoktur.
Kaynaklar
Şen, Z. (2020). Bilim ve bilimsel araştırma ilkeleri. Su Vakfı. WEB'de "Fen Bilimlerinde Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri " konulu araştırma sonuçları
Notlar
WEB'de tez konulu literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır |
ÖÇ02 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler |
ÖÇ03 | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Bilimsel sunum ve yazım tekniklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denemenin planlanması | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Denemenin planlanması 2 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | Denemenin planlanması 3 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Denemenin planlanması 4 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Denemenin planlanması 5 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Denemenin planlanması 6 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Denemenin planlanması 7 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Denemenin planlanması 8 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Denemenin kurulması ve yürütülmesi | Deneme materyalinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Denemenin yürütülmesi 9 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Denemenin yürütülmesi 10 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Denemenin yürütülmesi 11 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Denemenin yürütülmesi 12 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Denemenin yürütülmesi 13 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Denemenin yürütülmesi 14 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Denemenin yürütülmesi 15 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Denemenin yürütülmesi 16 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |