Genel Bilgi
Kod | YLTB701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin Yüksek Lisans eğitim öğretiminde, ders aşamasında, okutulacak derslerin planlanması, bu süreçte tez konusunu oluşturacak alanda literatür çalışması, tez çalışması için gerekli bilimsel alt yapının sağlanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans eğitiminin gereklerini kapsayacak şekilde öğrencinin yönlendirilmesini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
WEB üzerinde literatür çalışması.
Notlar
WEB üzerinde literatür çalışması.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisansüstü eğitim bilinci kazanılır |
ÖÇ02 | Hedeflenen alanda araştırma yapılmasına yönelik gerekli bilimsel yaklaşımı kazanır. |
ÖÇ03 | Araştırma konusunda etik kuralların önemini kavrar |
ÖÇ04 | Araştırma sürecinde grup çalışmasının önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür çalışması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür çalışması II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür çalışması III | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür çalışması IV | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür çalışması V | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür çalışması VI | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür çalışması VII | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Literatür çalışması VIII | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür çalışması IX | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür çalışması X | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür çalışması XI | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür çalışması XII | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür çalışması XIII | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Literatür çalışması XIV | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |