TB701 Tahıl Tarımında Kültürel Uygulamalar ve Etkileşimleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB701
Ad Tahıl Tarımında Kültürel Uygulamalar ve Etkileşimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tahıl tarımında uygulanan önemli kültürel uygulamalar incelendikten sonra, güncel yöntemlerle yeni eğilimler karşılaştırılıp; özellikle sürdürülebilir tahıl tarımı açısından girdi kullanım etkinliğini artırma olanakları üzerinde durulacaktır

Dersin İçeriği

Tahıl tarımında uygulanan önemli kültürel uygulamalar incelendikten sonra, güncel yöntemlerle yeni eğilimler karşılaştırılıp; özellikle sürdürülebilir tahıl tarımı açısından girdi kullanım etkinliğini artırma olanakları üzerinde durulacaktır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Genç, İ., Yağbasanlar, T., 2006. Serin iklim Tahılları. Yayınlanmamış Ders Notu.

Notlar

Quisenberry, K.S., Reitz, L.P., 1973. Wheat and wheat Improvement. American Society, Agronomy Madison, Wisconsin, USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tahıl tarımında kullanılan kültürel uygulamalardaki güncel gelişmeleri izleyebilir
ÖÇ02 Tahıl tarımında ortaya çıkan sorunların tanısı ve çözümü için becerilerini güçlendirir
ÖÇ03 Tahıl tarımında etkili girdi kullanım bilinci geliştirir
ÖÇ04 Tahıl tarımı ile ilgili araştırmaları planlama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama yeteneğini geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tahıllarda potansiyel verim, verim potansiyeli, verim ve ögeleri Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tahıllarda çeşit geliştirme: güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ekim nöbeti içerisinde tahıllar, güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tahıl tarımında toprak işleme tohum yatağı hazırlığı, güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tahıllarda ekim zamanı ve ekim sıklığı ve yöntemi yönünden güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tahıllarda gübreleme: azot gübrelemesi güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tahıllarda gübreleme: diğer gübreler Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tahıllarda bitki-su ilişkileri yönetimi, su kullanım etkinliğini artırma olanakları Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tahıl tarımında risk yönetimi: yatma, göllenme, donma ve üşüme zararı ve bu konu hakkında ödev verilecek Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tahıl üretiminde kalite yönetimi Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Başlıca tahıl üretim sistemleri: Kuzey Amerika Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Başlıca tahıl üretim sistemleri: Avustralya ve Rusya Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Başlıca tahıl üretim sistemleri: Hindistan ve Çin Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Başlıca tahıl üretim sistemleri: Akdeniz ve Brezilya Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:00