Genel Bilgi
Kod | TB701 |
Ad | Tahıl Tarımında Kültürel Uygulamalar ve Etkileşimleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tahıl tarımında uygulanan önemli kültürel uygulamalar incelendikten sonra, güncel yöntemlerle yeni eğilimler karşılaştırılıp; özellikle sürdürülebilir tahıl tarımı açısından girdi kullanım etkinliğini artırma olanakları üzerinde durulacaktır
Dersin İçeriği
Tahıl tarımında uygulanan önemli kültürel uygulamalar incelendikten sonra, güncel yöntemlerle yeni eğilimler karşılaştırılıp; özellikle sürdürülebilir tahıl tarımı açısından girdi kullanım etkinliğini artırma olanakları üzerinde durulacaktır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genç, İ., Yağbasanlar, T., 2006. Serin iklim Tahılları. Yayınlanmamış Ders Notu.
Notlar
Quisenberry, K.S., Reitz, L.P., 1973. Wheat and wheat Improvement. American Society, Agronomy Madison, Wisconsin, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tahıl tarımında kullanılan kültürel uygulamalardaki güncel gelişmeleri izleyebilir |
ÖÇ02 | Tahıl tarımında ortaya çıkan sorunların tanısı ve çözümü için becerilerini güçlendirir |
ÖÇ03 | Tahıl tarımında etkili girdi kullanım bilinci geliştirir |
ÖÇ04 | Tahıl tarımı ile ilgili araştırmaları planlama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama yeteneğini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tahıllarda potansiyel verim, verim potansiyeli, verim ve ögeleri | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tahıllarda çeşit geliştirme: güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ekim nöbeti içerisinde tahıllar, güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tahıl tarımında toprak işleme tohum yatağı hazırlığı, güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tahıllarda ekim zamanı ve ekim sıklığı ve yöntemi yönünden güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tahıllarda gübreleme: azot gübrelemesi güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tahıllarda gübreleme: diğer gübreler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tahıllarda bitki-su ilişkileri yönetimi, su kullanım etkinliğini artırma olanakları | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tahıl tarımında risk yönetimi: yatma, göllenme, donma ve üşüme zararı ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tahıl üretiminde kalite yönetimi | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Başlıca tahıl üretim sistemleri: Kuzey Amerika | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Başlıca tahıl üretim sistemleri: Avustralya ve Rusya | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Başlıca tahıl üretim sistemleri: Hindistan ve Çin | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Başlıca tahıl üretim sistemleri: Akdeniz ve Brezilya | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |