Genel Bilgi
Kod | TB0078 |
Ad | Yağ Bitkileri Yetiştiriciliğinin Ekofizyolojik Esasları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Cemal KURT |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersi alan öğrencilerin yerfıstığı, soya, susam, ayçiçeği, aspir gibi yağ bitkilerinin yetiştirilebilmesi için gerekli olan sıcaklık, ışıklanma, su kullanım etkinliği gibi ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olması
Dersin İçeriği
Yerfıstığı, soya, susam, ayçiçeği, aspir gibi yağ bitkilerinin yetiştirilebilmesi için gerekli olan sıcaklık, ışıklanma, su kullanım etkinliği gibi ihtiyaçları hakkında bilgi verilmesi
Dersin Ön Koşulu
yağ bitkileri yetiştiriciliği ile ilgili ders almış olmak
Kaynaklar
yağ bitkilerinin iklim istekleri ile ilgili ders notları
Notlar
Biyotik ve abiyotik stres koşullarının yağ bitkileri yetiştiriciliği üzerine etkileri ile ilgili ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Soya tarımında bitkiler için gerekli olan sıcaklık, ışıklanma, su kullanım etkinliği gibi ihtiyaçlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Yerfıstığı tarımında bitkiler için gerekli olan sıcaklık, ışıklanma, su kullanım etkinliği gibi ihtiyaçlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Susam tarımında bitkiler için gerekli olan sıcaklık, ışıklanma, su kullanım etkinliği gibi ihtiyaçlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Ayçiçeği tarımında bitkiler için gerekli olan sıcaklık, ışıklanma, su kullanım etkinliği gibi ihtiyaçlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Önemli yağ bitkileri orijini, yayılışı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Önemli yağ bitkilerinin dünyadaki mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Soya yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Soya bitkisinin ışıklanma isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Soya bitkisinin sıcaklık ve su ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yerfıstığı yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yerfıstığı bitkisinde ışıklanma ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Yerfıstığı bitkisinin sıcaklık ve su ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ayçiçeği yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ayçiçeği bitkisinde ışıklanma ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ayçiçeği bitkisinin sıcaklık ve su ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Susam yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Susam bitkisinin ışıklanma ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Susam bitkisinin sıcaklık ve su ihtiyacı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İklim değişikliğinin önemli yağ bitkileri yetiştiriciliği üzerine etkileri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |