Genel Bilgi
Kod | TB0065 |
Ad | Yemeklik Tane Baklagillerde Çeşit Kavramı ve Ayrımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON |
Dersin Amacı / Hedefi
Yemeklik tane baklagillerin tür ve çeşitlerin ayrımı arasındaki farklılıkları teşhisinde uygulanan metotlerı öğrenir.
Dersin İçeriği
Yemeklik Tane Baklagillerde bitkisel özelliklerinin öğretilmesi, türlerin ve çeşitlerin ayrımı, ülkemizde yemeklik tane baklagillerde yeni geliştirilen çeşitlerin tanıtılması içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şehirali S. 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No: 314. Ankara. Akçin A. 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. S.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No: 8, Konya Akçin A. 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. S.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No: 8, Konya
Notlar
Akçin A. 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. S.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No: 8, Konya Anonymous, 1998. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tohumluk Tescil ve Sertifikasyon Merkezi Müdürlüğü Fasulye, Nohut, Mercimek, Bakla, Bezelye, Börülce Farklılık, Yeknesaklık ve Durulmuşluk Testleri Bitki Özellik Belgesi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yemeklik tane baklagillerde vejetatif ve generatif karakterleri bilir. |
ÖÇ02 | Yemeklik tane bakliagillerde çeşitler arasındaki farkları bilir. |
ÖÇ03 | Yemeklik tane baklagillerde yeni çeşitleri ve onların önemli özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Çeşitlerin tanıma metodlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yemeklik tane baklagillerin sınıflandırılması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çeşit ayrımının önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yemeklik tane baklagillerin teşhis metodu | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kuru fasulyenin morfolojik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yeni kuru fasulye çeşitlerin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nohutun morfolojik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yeni nohut çeşitlerinin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize Sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Mercimeğin morfolojik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yeni mercimek çeşitlerinin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kuru börülcenin morfolojik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yeni börülce çeşitlerinin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kuru bezelyenin morfolojik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yeni bezelye çeşitlerinin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuru baklanın morfolojik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yeni kuru bakla çeşitlerinin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |