Genel Bilgi
Kod | TB0063 |
Ad | Yemeklik Tane Baklagillerde Tohumluk Üretim Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yemeklik tane baklagillerde tohum üretiminde son gelişmeler ve tohum üretimi hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Yemeklik tane baklagiller açısından Dünyada ve Türkiyede yemeklik tane baklagillerin tohumluk üretim tekniği hakkında bilgi vermektir. Ayrıca tohumun yapısı, fizyolojisi, sertifikasyonu, testleri ve depolanması konularından oluşur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Başalma D. ve Er C. 2020. Tohumluk ve Tohumculuk Temel İlkeler ve Teknolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Tohumculuk 2015. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü Tohumculuk Daire Başkanlığı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yemeklik tane baklagillerde tohumluk üretim tekniklerini bilmektir. |
ÖÇ02 | Tohum sertifikasyonu bilir |
ÖÇ03 | Tohum işlemeyi ve kalite kontrolü bilmektir. |
ÖÇ04 | Tohum depolama ve muhafaza koşullarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yemeklik tane baklagillerde tohumluk üretim teknolojisinin önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yemeklik tane baklagillerde tohumluk üretimindeki problemler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ülkemizde yemeklik tane baklagillerde son gelişmeler ve tohum üretiminin durumu | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tohumun yapısı ve fizyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tohumluk üretim ekolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ödev sunumu | Makale okumak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
7 | Tohumculuk mevzuatı | Konu ile ilgili okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Tohum işleme konuları ve kalite kontrol | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tohum temizleme ve fumigasyonu | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tohum depolanması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tohumun uzun sure muhafaza edilmesi | Litertaür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tohum sertifikasyonu | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tohumluk pazarlama | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Konu ile ilgili okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlanama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |