TB0060 Baklagillerde Simbiyotik Azot Fiksasyonu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0060
Ad Baklagillerde Simbiyotik Azot Fiksasyonu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri biyolojik azot fiksasyonu öneminin kavratılması ve fiksasyonu etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi yapmaktır.

Dersin İçeriği

Bu kapsamda simbiyotik azot fiksasyonun önemi, azot fiksasyonu mekanizması, Rhizobium bakteri türleri, Azot fiksasyonunu etkileyen faktörler, Rhizobium bakteri aşılama tekniğe ait konular anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anonymus 1983.Techical Handbook on Simbiyotic Nitrogen Fixation Food and Agriculture Organization of he United Nations. Rome. Çiftçi C.Y. (2006) Yemeklik Tane Bakalgiller Doçentlik, Doktora, Yüksek Lisans Tez Çalışmaları ve Özetleri (1938-2005). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Dairesi Başkanlığı. 166s. Ankara. Çiftçi, C.Y. (2006). Yemeklik Tane Baklagillerde Araştırma Maklaleri ve Özetleri(1939-2005) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Dairesi Başkanlığı. 248s. Ankara.

Notlar

Giller K. E. 1991. Nitrogen fixation in Tropical Cropping Sytstems.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Baklagillerde azotun önemi bilir
ÖÇ02 Baklagiller ile rhizobium bakterileri arasındaki ortak yaşam hakkında bilgi sahibi olacaktır.
ÖÇ03 Baklagillerde azot kaynakları bilir
ÖÇ04 Baklagillerde biyolojik azot fiksasyonu bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Baklagiller için azotun önemi, azot döngüsü ve azot kaynakları Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Baklagillerde simbiyotik azot fiksasyonun önemi. Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sürdürülebilir tarım içerinde simbiyotik azot fiksasyonun önemi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Azot fiksasyon mekanizması Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Arazide nodul incelenmesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Simbiyotik azot fiksasyonunu etkileyen iklim ve toprak faktörleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Simbiyotik azot fiksasyonunu etkileyen yetiştirme tekniği ile ilgili faktörler Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Vize sınavı Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Rhizobium bakterileri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Baklagillerde aşılamanın önemi ve aşılama yöntemleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ödev Sunumu Literatür Tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 Tohumun aşılanması Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Rhizobium bakterisinin özellikleri, türleri ve konukçu baklagil bitkileri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Genel tekrar Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Laboratuvarda nodul incelenmesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:00