Genel Bilgi
Kod | TB0059 |
Ad | Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkilerinde fenotipler arası farklılığın açıklanmasında fizyolojik esaslarının anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tarla bitkilerine türe özgü gelişme dönemleri, bu dönemlere özgü ekofizyolojik özellikler verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sudhakar, P., Latha, P., & Reddy, P. V. (2016). Phenotyping crop plants for physiological and biochemical traits. Academic Press. Ghanem, M. E., Marrou, H., & Sinclair, T. R. (2015). Physiological phenotyping of plants for crop improvement. Trends in Plant Science, 20(3), 139-144. Yin, X., Struik, P. C., & Kropff, M. J. (2004). Role of crop physiology in predicting gene-to-phenotype relationships. Trends in plant science, 9(9), 426-432. Monneveux, P., Ribaut, J. M., & Okono, A. (Eds.). (2014). Drought phenotyping in crops: from theory to practice. Frontiers E-books. Kumar, J., Pratap, A., & Kumar, S. (Eds.). (2015). Phenomics in crop plants: trends, options and limitations (Vol. 1, p. 310). New Delhi: Springer India.
Notlar
WEB'de tarla bitkilerinde fizyolojik fenotipleme konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dane ürünü veren tarla bitkilerinde fonotipleme kriterlerini bilir. |
ÖÇ02 | Tarla bitkilerinde kullanılan fenotipleme platformaları hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Proje önerisi hazırlama ve sunum aşamasında yöntem bölümüne Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme konularını ekleyebilir ve bu işleri yürütebilir. |
ÖÇ04 | Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme konusunda seminer verebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde feniplemeye giriş | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Bitkilerde fenotip araştırmalarının önemi | Güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Bitkilerde fenotip özellikleri | Güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Fenotipleme ekipman ve cihazları | Fenotipleme cihaz üreticilerinin WEB sayfalarına erişim | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Fenotipleme ekipmanlarının kullanım alanları | Fenotipleme cihaz üreticilerinin WEB sayfalarına erişim | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
6 | Fenotipleme ekipman ve cihazları II | Fenotipleme cihaz üreticilerinin WEB sayfalarına erişim | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
7 | Fenotipleme sistemlerinin özellikleri | WEB erişimleri | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
8 | Fenotipleme sistemlerinin verimliliği | WEB erişimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
9 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Bitkisel özelliklerin tanımlanması için tarama araçları | WEB erişimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
11 | Özelliklerin tanımlanması için tarama araçları | WEB erişimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
12 | Özelliklerin tanımlanması için tarama araçları II | WEB erişimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
13 | Bitkilerde kuraklık stresi çalışmalarında fenotipleme | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Bitkilerde kuraklık stresi çalışmalarında fenotipleme II | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
15 | Bitkilerde sıcaklık stresi çalışmalarında fenotipleme | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Bitkilerde sıcaklık stresi çalışmalarında fenotipleme uygulamaları | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
17 | Dönem sonu sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |