TB050 Lif Bitkilerinde Stres Fizyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB050
Ad Lif Bitkilerinde Stres Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Pamuk bitkisinde abiyotik ve biyotik faktörlerin yol açtığı streslerin, bitkinin bu streslere nasıl tepki verdiğinin ve strese karşı etkin bitki yönetiminin kavranması

Dersin İçeriği

Bitkide fizyolojik olaylar ve bitkilerin strese nasıl tepki verdikleri, maksimum verimlilik açısından bu streslerin yönetimi, streslerin pamuğun fizyolojisine etkileri, streslere dayanıklılık mekanizmaları

Dersin Ön Koşulu

Pamukta yüksek sıcaklık, kuraklık, bitki besin elementleri, zararlılar gibi çeşitli faktörlerin yol açtığı streslerin ayrıntılı anlaşılması ve bu streslere karşı bitkinin dayanıklılık mekanizmasının kavranması

Kaynaklar

Stress Physiology in cotton The Cotton Foundation Reference Book Series 2011

Notlar

Abiotic stress tolerance in cotton From The Edited Volume Advances in Cotton Research


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitkide fizyolojik olaylar ve bitkilerin strese nasıl tepki verdikleri konularında bilgi edinir
ÖÇ02 Maksimum verimlilik açısından streslerin yönetimi hakkında bilgi edinir
ÖÇ03 streslere karşı dayanıklılık mekanizmaları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Pamuk bitkisinin streslere karşı göstereceği yapısal tepkiler hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüksek sıcaklık stresi kavramı Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Su stresi kavramı Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tuzluluk stresi kavramı Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Pamuğun sıcaklık gereksinimi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yüksek sıcaklığın pamuk büyüme ve gelişmesine etkisi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yüksek sıcaklığın pamuğun generatif gelişmesine etkisi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yüksek sıcaklığın pamuk verimine ve kalitesine etkisi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Ödev konusunun belirlenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kuraklık stresinde pamuk fotosentezi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Su stresi koşulunda pamukta büyüme mekanizması Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Su stresinin pamuk verimine ve kalitesine etkisi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Pamukta su kullanım etkinliği Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Su stresi etkisini azaltıcı uygulamalar Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Pamuk bitkisi ve ışık Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Pamuk bitkisinin streslere yapısal tepkileri Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl sonu sınavları Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:00