Genel Bilgi
Kod | TB050 |
Ad | Lif Bitkilerinde Stres Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Pamuk bitkisinde abiyotik ve biyotik faktörlerin yol açtığı streslerin, bitkinin bu streslere nasıl tepki verdiğinin ve strese karşı etkin bitki yönetiminin kavranması
Dersin İçeriği
Bitkide fizyolojik olaylar ve bitkilerin strese nasıl tepki verdikleri, maksimum verimlilik açısından bu streslerin yönetimi, streslerin pamuğun fizyolojisine etkileri, streslere dayanıklılık mekanizmaları
Dersin Ön Koşulu
Pamukta yüksek sıcaklık, kuraklık, bitki besin elementleri, zararlılar gibi çeşitli faktörlerin yol açtığı streslerin ayrıntılı anlaşılması ve bu streslere karşı bitkinin dayanıklılık mekanizmasının kavranması
Kaynaklar
Stress Physiology in cotton The Cotton Foundation Reference Book Series 2011
Notlar
Abiotic stress tolerance in cotton From The Edited Volume Advances in Cotton Research
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkide fizyolojik olaylar ve bitkilerin strese nasıl tepki verdikleri konularında bilgi edinir |
ÖÇ02 | Maksimum verimlilik açısından streslerin yönetimi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | streslere karşı dayanıklılık mekanizmaları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Pamuk bitkisinin streslere karşı göstereceği yapısal tepkiler hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek sıcaklık stresi kavramı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Su stresi kavramı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tuzluluk stresi kavramı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Pamuğun sıcaklık gereksinimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yüksek sıcaklığın pamuk büyüme ve gelişmesine etkisi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yüksek sıcaklığın pamuğun generatif gelişmesine etkisi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yüksek sıcaklığın pamuk verimine ve kalitesine etkisi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ödev konusunun belirlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kuraklık stresinde pamuk fotosentezi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Su stresi koşulunda pamukta büyüme mekanizması | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Su stresinin pamuk verimine ve kalitesine etkisi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pamukta su kullanım etkinliği | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Su stresi etkisini azaltıcı uygulamalar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Pamuk bitkisi ve ışık | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Pamuk bitkisinin streslere yapısal tepkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |