Genel Bilgi
Kod | TB018 |
Ad | Sürdürülebilir Tarım Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK TOKLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımsal uygulamaların genel ilkeleri ile insan ve çevre sağlığı yönünden önemini kavrar
Dersin İçeriği
Genelde Tarımsal üretimde özelde Tarla Bitkilerinde çevreye uyumlu, gıda güvenliği ve yeterliliği yönünden uygulanabilecek tarımsal yöntemler, Tarla Bitkileri üretiminde küresel iklim değişikliğinin mevcut ve olası etkilerinin ortaya koyulması, Tarla Bitkileri üretimi ve çevre ilişkileri, toprak, su ve hava kirliliğinin tarla bitkileri yetiştirme ve üretimine etkileri, Tarla Bitkileri üretiminde iyi tarım uygulamalarının önemi, Dünya ve ülkemizde tarımsal üretim yönünden çevre sorunları ve çözüm yolları, sürdürülebilir tarım yönünden biyoteknolojinin önemi konuları ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Sürdürülebilir Tarım Ders Notu, Sustainable Agriculture
Notlar
Güncel Bilimsel Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
ÖÇ02 | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
ÖÇ03 | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
ÖÇ04 | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
ÖÇ05 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
ÖÇ06 | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
ÖÇ07 | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
ÖÇ08 | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
ÖÇ09 | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
ÖÇ10 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
ÖÇ11 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekloji ve tarımsal üretim | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bitki ve çevre etkileşimi | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bitkisel üretimde doğal kaynakların kullanımı | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarımsal üretim, doğal kaynaklar ve çevre etkileşimi | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İyi tarım uygulamaları | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Toprak, su ve hava kirliliği | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tarımsal faaliyetlerin çevre kirliliği üzerine etkileri | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarımsal üretim yönünden biyolojik çeşitlilik ve önemi | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dünyada ve ülkemizde tarımsal üretim yönünden çevre sorunları ve çözüm yolları | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sürdürülebilir tarım uygulamaları ve insan sağlığı | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tarımsal üretim teknikleri ve gıda güvenliği ilişkileri | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sürdürülebilir tarımsal uygulamalarda biyoteknolojinin önemi | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sürdürülebilir tarımsal uygulamaların geleceğine ilişkin projeksiyonlar | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sürdürülebilir tarımsal uygulamaların geleceğine ilişkin projeksiyonlar II | İnternet ve yazılı kaynaklardan ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |