Genel Bilgi
Kod | BT063 |
Ad | Sağlık Bilimlerinde Omic'ler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVCAN TUĞ BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Genetik teknolojiler içinde giderek artan öneme sahip olan omikler hakkında bilgiye sahip olma ve sağlık bilimlerinde kullanım alanlarını değerlendirebilme
Dersin İçeriği
Omics genel bilgiler ve tarihçe, Genomun özellikleri , Fonksiyonel genomiks, Transkriptomiks, Transkriptomiksin sağlık alanında kullanımı Proteomiks, Proteomiksin sağlık alanında kullanımı, Metabolomiks Metabolomiksin sağlık alanında kullanımı, Fenomiks, Fenomiksin sağlık alanında kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Omikler ile ilgili güncel makaleler
Notlar
Omikler ile ilgili yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | genetik alanındaki yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | bu teknolojilerin kullanım alanlarını bilir |
ÖÇ03 | Bu alanda yapılmış çalışmaları değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Biyoinformatik yazılımları ve veri bankalarını tanımak |
ÖÇ05 | Genomik, Transkriptomik ve Proteomik çalışmalarını öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Omics genel bilgiler ve tarihçe | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Genomun özellikleri | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Genomiks tanımlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fonksiyonel genomiks ve genomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Transkriptomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Transkriptomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Proteomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proteomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Metabolomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Metabolomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fenomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fenomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer omikler | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulamalı ödev sunumu | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |