Genel Bilgi
Kod | YLBTE702 |
Ad | Special Are Course |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez konusu hakkında güncel kaynakların taranması, tez çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanma, veri analizi yapma ve analizleri yorumları becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilimsel veri tabanları kullanımı, kaynak tarama, tez konusuna yönelik bilimsel makale belirleme, tez yazım kuralları, makale tarama ve yorumlama, tez ile ilgili literatür çalışması, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili güncel kaynaklara hangi veri tabanları ile ulaşacağını bilir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili güncel kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Kaynak tarama sonucunda elde ettiği verileri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Tez konusu hakkında ihtiyaç duyduğu akademik danışmanlığı kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Kaynaklara ulaşma yöntemleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İlgili konuda kaynak tarama 1 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | İlgili konuda kaynak tarama 2 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi 1 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
6 | Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi 2 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Kaynak taraması sonuçlarının sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
8 | Ara rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi 1 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi 2 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi 1 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi 2 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Veri analizi 1 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Veri analizi 2 | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Verilerin raporlanması | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 1 | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 2 | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |