PM558 Uzaktan Algılamada Arazi Sınıflama Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM558
Ad Uzaktan Algılamada Arazi Sınıflama Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) arazi sınıflama tekniklerine yönelik uygulamalarında kullanılan yöntemler, yazılım ve algoritmalar tanıtılacaktır. Görüntü işleme teknikleri, CBS ortamı ve terminolojileri dersin diğer konuları arasında yer almaktadır.

Dersin İçeriği

Arazi kullanımı ve örtüsünün tanımı, bu bilgilerin önemi ve kullanım alanları, uzaktan algılama ile arazi sınıflama ve avantajları, kullanılan sınıflama teknikleri, algoritmalar ve uzaktan algılamanın temel öğelerinden (yansıma, yersel çözünürlük ve zaman) arazi sınıflamada optimum düzeyde yararlanma dersin konuları arasındadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Konu ile ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisansüstü düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
ÖÇ02 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
ÖÇ03 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
ÖÇ04 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
ÖÇ05 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
ÖÇ06 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
ÖÇ07 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
ÖÇ08 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular.
ÖÇ09 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
ÖÇ10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
ÖÇ11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
ÖÇ12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
ÖÇ13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
ÖÇ14 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
ÖÇ15 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uzaktan algılanmış veriler ve özellikleri Paylaşılan ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konumsal, radyometrik, zamansal ve spektral özellikler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Görüntü ön-işlemleri ve dönüşümler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Eğitimli sınıflamaya giriş Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Maksimum olabilirlik yöntemi, minimum mesafe, paralel boru yöntemi ile sınıflama Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Parametrik olmayan sınıflayıcılara giriş Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yapay sinir ağları tanıtımı Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karar destek vektörleri ile sınıflama Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Karar ağacı sınıflama yöntemi ile sınıflama Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sınıflamada doğruluk analizi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eğitimsiz sınıflama yöntemleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sınıflama öncesi ön işleme uygulamaları Laboratuvar uygulaması notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sınıflama uygulaması Laboratuvar uygulaması notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Sınıflama Uygulaması ve değerlendirme Laboratuvar uygulaması notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:15