Genel Bilgi
Kod | TB580 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Abiotik Gerilim Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tahıllar açısından tohumculuğun durumu ve son gelişmeleri öğretmek
Dersin İçeriği
Tahıl tarımında tohumluğun önemini, tahıllarda tohumluk sınıfları ve özelliklerini, serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliğini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, tahıllarda tohumluk paketlemesini, tahıllarda tohumluk sertifikasyon işlemlerini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, ve paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları konularını kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jenks, M. A., & Hasegawa, P. M. (Eds.). (2008). Plant abiotic stress. John Wiley & Sons. Shanker, A., & Venkateswarlu, B. (Eds.). (2011). Abiotic stress in plants: mechanisms and adaptations. BoD–Books on Demand. Hasanuzzaman, M., Hakim, K. R., Nahar, K., & Alharby, H. F. (2019). Plant abiotic stress tolerance. Springer, Cham. Minhas, P. S., Rane, J., & Pasala, R. K. (Eds.). (2017). Abiotic stress management for resilient agriculture. Springer.
Notlar
WEB'de tarla bitkilerinde abiotik stress fizyolojisi konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemizde tahıl yetiştiriciliğinde sorun olan başlıca abiyotik gerilim koşullarının belirlenmesi |
ÖÇ02 | Kuraklık, yüksek ve düşük sıcaklık, tuzluluk, don, su taşkını, hava kirliliği, ağır metal v.b. temel kavramlar üzerinde durulması |
ÖÇ03 | Abiyotik gerilim koşullarının bitki büyüme ve gelişme süresince etki mekanizmaları |
ÖÇ04 | Abiyotik gerilim koşullarının verim oluşumu ve verim üzerine etkisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tahıl yetiştiriciliği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Stres ve stres faktörleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyotik stres faktörleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Abiyotik stres faktörleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kuraklık ve bitki büyümesindeki etkileri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yüksek sıcaklık, düşük sıcaklık, ve bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tuzluluğun bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Don zararının bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Işığın bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Su baskınının bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hava kirliliğinin bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ağır metal stresinin bitki büyümesindeki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Abiyotik stres faktörlerinin bitki büyümesi ve verim oluşumundaki etki mekanizmaları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Abiyotik stres faktörlerinin verime etkisi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |