Genel Bilgi
Kod | TB558 |
Ad | Baklagil Yembitkileri Özel Islahı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı baklagil yembitkilerinde tozlanma ve döllenme, ıslah amaçları ve ıslah yöntemleri ile ilgili bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Baklagil yembitkilerinde ıslah yöntemleri seleksiyon kriterleri ve kayıt tutma teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Olcayto,C.S.,Tosun,M.Yembitkileri ıslahı ve Biyoteknoloji. Yembitkileri (Ed.Avcıoğlu,R.,Hatipoğlu,r., KARADAĞ,Y.)
Notlar
Açıkgöz, E.2001.Yem bitkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Baklagil yembitkilerinde tozlanma ve döllenme hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Baklagil yembitkilerinde ıslah amaçları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Baklagil yembitkilerinde ıslah yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Baklagil yembitkilerinin kayıt tutma tekniği hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baklagil yembitkileri ıslahının önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Baklagil Yem bitkilerde kalıtımın prensipleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Baklagil yembitkilerinde seleksiyon kriterleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Baklagil yembitkilerinde kayıt tutma teknikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Baklagil yembitkilerinde kalite ıslahı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Baklagil yembitkilerinde hastalıklara dayanıklılık ıslahı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yoncanın ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Korunganın ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tek yıllık üçgüllerin ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çok yıllık yıllık üçgüllerin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fiğin ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tek yıllık baklagil yembitkileri ıslahı teknikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çok yıllık baklagil yembitkileri ıslah teknikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sentetik çeşit ıslahı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür Tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |