TB547 Serin İklim Tahılları Özel Islahı

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB547
Ad Serin İklim Tahılları Özel Islahı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders tahıl cins ve çeşitlerinin ayırımı ile tahılların genel yapısını öğretir

Dersin İçeriği

Bu ders; tahılların tanımlanmasının önemini, tahılların vejetatif gelişme dönemlerini, tahılların generatif gelişme dönemlerini, tahılların dane yapısını, tahılların botanik olarak tanımlanmasını, vejetatif dönemde tahılları teşhis yöntemini, çiçeklenme döneminde tahılları teşhis yöntemini ve yerel çeşit kavramı konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Genç, İ., Yağbasanlar, T., 2020. Bitki Islahı. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:59, Ders Kitapları Yayın No:A-13.

Notlar

Genç, İ., Yağbasanlar, T., 2006. Serin iklim Tahılları. Yayınlanmamış Ders Notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Serin iklim tahıllarında kullanılan klasik ıslah yöntemlerinin öğrenilmesi
ÖÇ02 Buğday ıslahındaki yeni gelişmelerin öğrenilmesi
ÖÇ03 Arpa ıslahında son yıllarda kullanılan yeni yöntemlerin öğrenilmesi
ÖÇ04 Serin iklim tahılları ıslahında biyoteknolojik yöntemlerden yararlanma olanaklarının öğrenilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tahılların tanımlanması Ön okuma
2 Tahılların tanımlanması(2) Ön okuma
3 Tahılların vejetatif gelişme dönemlerininin kavranması Ön okuma
4 Tahılların generatif gelişme dönemlerininin kavranması Ön okuma
5 Tahılların tane yapısının kavranılması Ön okuma
6 Tahılların botanik olarak tanımlanması Ön okuma
7 Tahılların botanik olarak tanımlanması (2) Ön okuma
8 Ara Sınav genel çalışma
9 Vejetatif dönemde tahılları teşhis yöntemleri Ön okuma
10 Çiçeklenme döneminde tahılları teşhis yöntemleri Ön okuma
11 Tahıllarda ıslah yöntemleri Ön okuma
12 Tahıllarda ıslah yöntemleri (2) Ön okuma
13 Tahıllarda ıslah yöntemleri (3) Ön okuma
14 Tahıllarda ıslah yöntemleri (4) Ön okuma
15 Tahıllarda ıslah yöntemleri (5) Ön okuma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları (2) genel çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:19