TB0069 Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Tür Ötesi Kimyasal Sınıflaması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0069
Ad Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Tür Ötesi Kimyasal Sınıflaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tıbbi ve aromatik bitkilerde Tür farklılıklarından kaynaklanmayan morfolojik ve kimyasal değişimler

Dersin İçeriği

Tür ötesi farklılıklar ve olası nedenler, tür ötesi kimyasıl farklılık kavramı (ontogenetik hipotez), tür ötesi kimyasal sınıflamada form ve fonksiyonların etkileşimi, tür ötesi kimyasal sınıflandırmanın tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslahındaki önemi konularına yer verilecektir

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Nm Nayar.Taxonomy and Intraspecific Classification December 2017 DOI: 10.1016/B978-0-12-809778-6.00003-6 In book: The Coconut.Elsevier Inc -CGKB News and events Chapter 7: Classifications of infraspecific variation in crop plants K. Hammer University of Kassel, Agrobiodiversity, Witzenhausen, Germany E-mail: khammer.gat(at)t-online.de

Notlar

Y. Morimoto, K. Hammer.CGKB News and events Chapter 7: Classifications of infraspecific .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi ve aromatik bitkilerin form ve fonksiyon değişiklikleri ile ontogenetik hipotez
ÖÇ02 Tıbbi ve aromatik bitkilerin form ve fonksiyon değişiklikleri
ÖÇ03 morfolojik değişimlerin kimyasal değişimlere etkisi
ÖÇ04 tür ötesi değişim gösteren bitkiler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi ve aromatik bitkilerin form ve fonksiyon değişiklikleri ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tür ötesi kimyasal sınıflamasının ticaretindeki önemi ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 ontogenetik değişiklikler ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tür ötesi kimyasal sınıflaması ile botanik sınıflandırılmaları arasındaki farklar ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 tür ötesi kimyasal sınıflamasının ticaretindeki önemi ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 plasticity’nin etken maddelere etkisi ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 plasticity ve sınıflama ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bitkilerdeki değişimlerin etkenleri ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tür ötesi kimyasal sınıflamasına duyulan ihtiyacın nedenleri ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 tür ötesi kimyasal sınıflaması ile botanik sınıflandırılmaları arasındaki farklar ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 infraspesifik bitkilerin diğer bitkilerden farklılıkları ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 tür ötesi kimyasal sınıflaması ile botanik sınıflandırılmaları arasındaki farklar ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Tür ötesi kimyasal sınıflanan bitkiler ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Tıbbi ve aromatik bitkilerde plasticity ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:19