Genel Bilgi
Kod | TB0061 |
Ad | Enerji Bitkileri Tarımının Çevresel Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Amacı / Hedefi
..Enerji bitkileri tarımının çevreye etkilerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Enerji bitkileri tarımının sera gazı (CO2, N2O ve CH4) salınımlarını azaltma, karbon tutumu, toprak verimliliği, yutak alan oluşturma ve erozyon önlemedeki etkinlikleri incelecektir. Ayrıca enerji bitkileri plantasyonlarının biyoçeşitlilik ve yaban hayatı üzerindeki etkileri de tartışılacaktır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Phytoremediation potential of perennial grasses, Handbook of bioenergy crop plants.
Notlar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts. Handbook of bioenergy crop plants.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji tarımı, biyoyakıt üretimi ve kullanımının iklim değişikliği ile mücadele açısından önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Enerji bitkisi türlerinin fitoremediasyon potansiyellerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Enerji bitkileri tarımı esnasında meydana gelen havaya, suya ve toprağa salınımları öğrenir. |
ÖÇ04 | Minimum sera gazı salınımı için uygulanması gereken yetiştirme tekniklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fosil yakıt kullanımının çevresel etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İklim değişikliği | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Karbon tutulumu | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toprakta ağır metal birikiminin tarımsal ve çevresel etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Enerji bitkilerinin fitoremediasyon potansiyelleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Toprak tuzluluğuna toleranslı enerji bitkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Enerji bitkilerinin sera gazı salınımını hafifletme potansiyelleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Biyoçeşitlilik | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Enerji bitkileri tarımının biyoçeşitlilik üzerine etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyoyakıt üretimi ve kullanımı esnasında meydana gelen sera salınımlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toprağa ve suya salınımlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Enerji bitkileri tarımınında yaşam döngüsü değerlendirmesi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tarımsal üretim esnasında meydana gelen salınımlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Salınım azaltma stratejileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |