Genel Bilgi
Kod | TB004 |
Ad | Tarla Bitkileri Bioteknolojisinde Yeni Gelişmeler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, tarla bitkilerindeki güncel biyoteknolojik gelişmeleri öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu derste temelde tahıllar, endüstri bitkileri ve yembitkileri olmak üzere üç grup altında incelenen tarla bitkilerinde bitki biyoteknolojisinin farklı alanları (doku kültürü, teknikleri, moleküler teknikler ve genetik mühendisliği teknikleri) ile ilgili yeni uygulamalar güncel literatürlere dayalı olarak açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 2016. Tarla Bitkileri Biyoteknolojisi Ders Notları
Notlar
CAST (Council for Agricultural Science and Technology) 2018. Genome Editing in Agriculture: Methods, Applications, and Governance—A paper in the series on The Need for Agricultural Innovation to Sustainably Feed the World by 2050. Issue Paper 60. CAST, Ames, Iowa. Jones, H.D. 2016. Biotechnology of Major Cereals. CAB International
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki biyoteknolojisi konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Bitki biyoteknolojisinin temel prensiplerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bitki biyoteknolojisi hakkında güncel bilgileri öğrenir |
ÖÇ04 | Tarla bitkilerinde uygulanabilecek biyoteknolojik yöntemleri öğrenir |
ÖÇ05 | Tarla bitkileri biyoteknolojisi konusundaki yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki biyoteknolojisine giriş | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitkilerde üreme ve bitki ıslahı | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Doku kültürü | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doku kültürü uygulamaları | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Transgenik bitkiler | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeni nesil transgenik bitkiler | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Marker genler ve promoterler | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Farklı teknolojiler kullanarak gen transferi | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Transgenik bitkilerin analizi ve karakterizasyonu | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gen düzenleme teknolojisi-I | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gen düzenleme teknolojisi-II | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Transgenik bitkilerle ilgili tartışmalar | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bitki biyoteknolojisinin geleceği-I | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bitki biyoteknolojisinin geleceği-II | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yıl sonu sınavı | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Güncel ders kitabı ve yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |