Genel Bilgi
Kod | DTBT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SALİHA KIRICI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FARUK TOKLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Cemal KURT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
WEB üzerinde literatür çalışması.
Notlar
WEB üzerinde literatür çalışması.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanı |
ÖÇ02 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler |
ÖÇ03 | Grup çalışmasına liderlik yapabilir |
ÖÇ04 | Proje hazırlama ve raporlama yapabilir |
ÖÇ05 | Uzman olarak rapor yazabilir |
ÖÇ06 | konusu ile ilgili olarak ders verebilir. |
ÖÇ07 | Tarla denemesi yürütebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanlık-1 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Danışmanlık-2 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Danışmanlık-3 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Danışmanlık-4 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Danışmanlık-5 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Danışmanlık-6 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Danışmanlık-7 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Danışmanlık-8 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Danışmanlık-9 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Danışmanlık-10 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Danışmanlık-11 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Danışmanlık-12 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Danışmanlık-13 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Danışmanlık-14 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Danışmanlık-15 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Danışmanlık-16 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Danışmanlık-17 | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |