Genel Bilgi
Kod | DTBS801 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin uzmanlık alanı konusunda, bilimsel kaynaklardan faydalanarak seminer hazırlama ve sonumu seminer tekniklerine uygun olarak gerçekleştirme becerisi kazandırma amaçlanmıştır. konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hazırlamaya yönelik literatür çalışması ve sunum tekniklerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
WEB kaynakları
Notlar
WEB de Örnek seminerler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanı konusunda derleme makale yazabilir. |
ÖÇ02 | Araştırma sonuçlarını seminer olarak verebilir. |
ÖÇ03 | Bilimsel yazım tekniklerini bilir |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili konularda literatür çalışması yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusu ile ilgili hazırlık çalışmaları | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Seminer sunum tekniklerinde bilgisayarda sunum programları kullanımı | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Sunum için grafik tasarımı | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Sunum için yazı modeli seçimi | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer teknikleri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer teknikleri-1 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Seminer teknikleri-2 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Sunum tekniklerinde renk seçimi | WEB Kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Seminer teknikleri-3 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seminer teknikleri-4 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Seminer teknikleri-5 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Seminer teknikleri-6 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer teknikleri-7 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer teknikleri-8 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer teknikleri-9 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Sunumun eleştirel değerlendirmesi | Sunum salonunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |