Genel Bilgi
Kod | BB0078 |
Ad | İklim Değişikliği ve Bahçe Bitkilerinde Uyum Süreci |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bahçe bitkilerini direkt etkileyen; kuraklık, tuzluluk, yüksek ve düşük sıcaklık gibi iklim değişikliği parametrelerinin olumsuz etkilerini azaltmaktır
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin bahçe bitkileri üzerindeki etkileri incelenir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Climate Dynamics in Horticultural Science, Volume 1 Principles and Applications Editors: M. L. Choudhary,
Notlar
Climate-Resilient Horticulture: Adaptation and Mitigation Strategies ISBN: 978-81-322-0974-4
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikliği nedir? niçin olur? iklimi değiştiren etmenler nelerdir? öğrenci bu soruların cevapları bilmektedir. |
ÖÇ02 | Ülkemizde iklim değişikliğinin su varlığımız, tarım, insan yaşamı, sağlık, çevre ve ekonomi üzerine etkileri genel olarak, özelde ise bahçe bitkileri üzerine etkilerini öğrenci bilmektedir. |
ÖÇ03 | Yüksek ve düşük sıcaklık streslerinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuzluklarını azaltır. |
ÖÇ04 | Kuraklık stresinin bahçe bitkileri üzerindeki zararlı etkilerini azaltır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim değişikliği nedenleri | Ders kayıtları Okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dünyada ve ülkemizde iklim değişikliğinin tarım ve bahçe bitkileri üzerindeki etkileri | Ders kayıtları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Geçmişten günümüze iklim değişikliği ile ilgili bulgular, tespitler | Ders kayıtları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | İklim değişikliğinin bahçe bitkilerini etkileyen doğal afetlerle ilişkileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | İklim değişikliği ve sera yetiştiriciliği | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | İklim değişikliği ve sebze yetiştiriciliği | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İklim değişikliği ve çok yıllık bahçe bitkileri yetiştiriciliği | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları sınav için çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kuraklık stresinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm önerileri | Ders notları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tuzluluk stresinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm önerileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Don ve üşüme streslerinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözümler | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sel veya su baskını stresinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuz etkilerini azaltıcı yöntemler | Ders kaynakları okunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yüksek sıcaklık streslerinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm yolları | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İklim değişikliğinin bahçe bitkileri tarımsal ekonomisi üzerine etkileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İklim değişikliği küreselve ülkesel gıda güvenliği ve sürdürülebilirliği, bahçe bitkileri ile ilişkisinin önemi | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |