UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler A2 düzeyinde İngilizce dilbilgisi ve dört dil becerisini kazanırlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Here We Go 2 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin

Notlar

Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresini tanımlar
ÖÇ02 Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunur
ÖÇ03 Basit, kısa okuma parçalarını yorumlar soruları yanıtlar
ÖÇ04 Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazar
ÖÇ05 Dört beceride strateji kullanır
ÖÇ06 Sosyal ortamlarda iletişim başlatır.
ÖÇ07 İngilizceyi Anadil olarak konuşan kişilerin basit düzeydeki konuşma kayıtları üzerine hazırlanmış aktiviteleri yapar.
ÖÇ08 İngilizceyi yabancı/2.dil olarak konuşan kişilerin basit düzeydeki konuşma kayıtları üzerine hazırlanmış aktiviteleri yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
4 Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
7 Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Soru-Cevap
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
12 Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 02:00