Genel Bilgi
Kod | TBZ105 |
Ad | Doğru Akım Devre Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin doğru akım devreleri ile ilgili temel teorem ve kavramları kavramasını ve doğru akım devrelerinin çözüm yöntemlerini öğrenmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Akım-gerilim kavramları, DA devre elemanları, Güç ve Enerji, Doğru akımda seri, paralel, seri-paralel devreler, Kirşof'un gerilim ve akım yasaları, Thevenin, Norton ve Süperpozisyon teoremleri ile doğru akım devrelerinin çözümü, Maksimum güç teoremi, Doğru akımda depolama elemanları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları; Mehmet ÜLGÜ
Notlar
1-) Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YAĞIMLI, Prof. Dr. Feyzi AKAR, Doğru Akım Devreleri ve Problem Çözümleri, Beta Yayınevi, 2008. 2-) Dr. Öğr. Üyesi Hasan Selçuk SELEK, Doğru Akım(DC) Devre Analizi, Seçkin Yayınevi, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atom Yapısı, Temel elektrik kavramları ve devre elemanlarını tanır. |
ÖÇ02 | Elektrik akımı tanımı, çeşitleri ve etkilerini tanır. |
ÖÇ03 | Doğru akım tanımı, Ohm Kanununu tanır |
ÖÇ04 | Kirşof'un Gerilimler ve Akımlar Kanununu tanır. |
ÖÇ05 | Karışık(Seri ve Paralel) Devre Çözümlerini tanır |
ÖÇ06 | Çevre akımları ve Düğüm Gerilimi Yöntemlerini tanır. |
ÖÇ07 | Devre Analizi Teoremlerini tanır. |
ÖÇ08 | Doğru Akımda Güç ve Enerjiyi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Statik Elektrik | Konuyu ön araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Statik Elektrik, Elektrik Akımının Öngörülmeyen Etkilerine Karşı Önlem Almak | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Elektrik Akımının Öngörülmeyen Etkilerine Karşı Önlem Almak, Doğru Akımda Devre Çözümleri | Konuyu ön araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Doğru Akımda Devre Çözümleri, Çevre Akımları Yöntemi | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Çevre Akımları Yöntemi | Literatür taranması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Düğüm Gerilimi Yöntemi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kaynak Bağlantıları, Thevenin Teoremi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | YOK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Thevenin Teoremi, Norton Teoremi | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Süper Pozisyon Teoremi, Maksimum Güç Teoremi | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Maksimum Güç Teoremi, Doğru Akımda Depolama Elemanları | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Doğru Akımda Depolama Elemanları | Konuyu ön araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Doğru Akımda Depolama Elemanları, Doğru Akımda Güç ve Enerji | Konuyu ön araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Doğru Akımda Güç ve Enerji | Konuyu ön araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Doğru Akımda Güç ve Enerji Devre Çözümleri | Konuyu ön araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YOK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YOK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |