Genel Bilgi
Kod | TBS101 |
Ad | Elektronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meslek yaşamları boyunca tasarlayacakları elektronik kart tasarımı ile ilgili temel elektronik bilgisinin edinmesine katkı sağlar.
Dersin İçeriği
Yarıiletkenler ve yarıiletken devre elamanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış temel elektronik ders notları
Notlar
Tinkercad web sitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektronikte yaygın olarak kullanılan diyot ve transistör elemanları ile bu elemanların kullanıldığı devreleri tanımak. |
ÖÇ02 | Silisyum ve germanyum elementlerinin özelliklerini tanıma. |
ÖÇ03 | Bir p n jonksiyonu oluşturarak yapı özelliklerini tarif etme ve besleme. Silisyum ve germanyum diyotları ayırt etme. |
ÖÇ04 | Çeşitli diyot devrelerinin çalışmasını açıklama. Özel diyotların özelliklerini açıklama. |
ÖÇ05 | Doğrultucu devreleri ile ilgili hesaplamaları yapma. |
ÖÇ06 | Transistör ve Yükselteçler ile ilgili pratik hesaplamaları yapma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif ve Pasif devre elemanlarını tanıma, Pasif devre elemanlarından Direnç ve Kondansatörlerin yapıları,çeşitleri, kodlamaları ve hesap yapma | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
2 | Pasif devre elemanlarından Bobin ve Transformatörlerin yapıları,çeşitleri, kodlamaları ve hesap yapma | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
3 | Yarı iletken teknolojisi, Diyotlar ve diyot karakteristikleri,Diyot direnci, Diyot çeşitleri, Diyot kodlamaları, Diyotların test edilmesi | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Diyotlar ile ilgili pratik uygulamalar | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Güç kaynakları, Doğrultucular, Filtre devresi,Gerilim Regülatörleri, Kırpıcılar, Kenetleyiciler, Gerilim Çoklayıcılar | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Transistörler, Transistörün bağlantı çeşitleri, karakteristiği, katalogdan okunması ve test edilmesi | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Transistörlerin polarmalandırması, Alan Etkili Transistörler (FET) ve çeşitleri (JFET,MOSFET,MESFET), test edilmesi | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Güç Kontrol elemanları, Tristör, Triyak, Diyak, SCS,SUS,UJT,PUT | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Amplifikatörler, Amplifikatörlerin yapısı, sınıflandırılması ve temel özellikleri | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Transistörlü Amplifikatörler | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Operasyonel Amplifikatörler (OPAMP) | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Transistör ve amplifikatörler ile ilgili pratik uygulamalar | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Osilatörler, Osilatörlerin temelleri ve çeşitleri | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Osilatörler, Osilatörlerin temelleri ve çeşitleri uygulaması | Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |