Genel Bilgi
Kod | TBS101 |
Ad | Elektronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meslek yaşamları boyunca tasarlayacakları elektronik kart tasarımı ile ilgili temel elektronik bilgisinin edinmesine katkı sağlar.
Dersin İçeriği
Yarıiletkenler ve yarıiletken devre elamanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elektronik Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Notlar
Elektronik Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Silisyum ve germanyum elementlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Silisyum ve germanyum diyotlu devreleri analiz eder. |
ÖÇ03 | Diyot devrelerini çalıştırır. |
ÖÇ04 | Özel diyot uygulamaları yapar. |
ÖÇ05 | Diyot yarıiletken elemanını yorumlar. |
ÖÇ06 | Transistör yarıiletken elemanını açıklar. |
ÖÇ07 | Doğrultucu devrelerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Transistör ve Yükselteç devreleri tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aktif ve Pasif devre elemanlarını tanıma, Pasif devre elemanlarından Direnç ve Kondansatörlerin yapıları,çeşitleri, kodlamaları ve hesap yapma | Literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pasif devre elemanlarından Bobin ve Transformatörlerin yapıları,çeşitleri, kodlamaları ve hesap yapma | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yarı iletken teknolojisi, Diyotlar ve diyot karakteristikleri,Diyot direnci, Diyot çeşitleri, Diyot kodlamaları, Diyotların test edilmesi | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Diyotlar ile ilgili pratik uygulamalar | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap |
5 | Güç kaynakları, Doğrultucular, Filtre devresi,Gerilim Regülatörleri, Kırpıcılar, Kenetleyiciler, Gerilim Çoklayıcılar | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Tartışma |
6 | Transistörler, Transistörün bağlantı çeşitleri, karakteristiği, katalogdan okunması ve test edilmesi | Yarıiletken veri sayfası okunması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
7 | Transistörlerin polarmalandırması, Alan Etkili Transistörler (FET) ve çeşitleri (JFET,MOSFET,MESFET), test edilmesi | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güç Kontrol elemanları, Tristör, Triyak, Diyak, SCS,SUS,UJT,PUT | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Amplifikatörler, Amplifikatörlerin yapısı, sınıflandırılması ve temel özellikleri | Literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Transistörlü Amplifikatörler | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Operasyonel Amplifikatörler (OPAMP) | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | Transistör ve amplifikatörler ile ilgili pratik uygulamalar | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Osilatörler, Osilatörlerin temelleri ve çeşitleri | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Osilatörler, Osilatörlerin temelleri ve çeşitleri uygulaması | Literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |