Genel Bilgi
Kod | TBS203 |
Ad | Elektrik ve Enerji Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Elektrik ve Enerji Projesi hakkında temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Projenin Tanımı ve Proje Süreçleri / Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama / Konu Belirleme ve Planlama / Uygulama.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları; Mehmet ÜLGÜ
Notlar
Enerji İletim Sistemleri (Yazar: Selim Ay)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ02 | Mesleki konularda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
ÖÇ03 | Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirler ve çözüm üretir. |
ÖÇ04 | Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları kullanır. |
ÖÇ05 | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programı ile ilgili süreci/ süreçleri planlamasını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Projenin Tanımı ve Proje Süreçleri | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bölüm 1 Konu Belirleme ve Planlama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Bölüm 2 Konu Belirleme ve Planlama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bölüm 1 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Bölüm 2 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Bölüm 3 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Bölüm 4 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Uygulama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hata Belirleme | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Bölüm 1 Hata Düzeltme ve Ayıklama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Bölüm 2 Hata Düzeltme ve Ayıklama | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Bölüm 1 Zaman ve İş Gücü Yönetimi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Bölüm 2 Zaman ve İş Gücü Yönetimi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Projelerin Sunumu | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |