Genel Bilgi
Kod | TBZ212 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İş Sağlığı ve Güvenliğinin önemi, Nelere dikkat edilmesi gerektiği amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliğinin önemi, Nelere dikkat edilmesi gerektiği, Çalışan ve İşyeri sahibinin yasal haklarının öğrenilmesi, temel müdahale teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Güvenliğinin önemser |
ÖÇ02 | İş kazalarına dikkat eder |
ÖÇ03 | İşçi ve İşverenin hukuksal yükümlülüklerine göre hareket eder |
ÖÇ04 | Kazalar ve Kaza Nedenlerini araştırır |
ÖÇ05 | İş güvenliği felsefesine göre hareket eder |
ÖÇ06 | Kişisel Koruyucu ekipmanları kullanır |
ÖÇ07 | Güvenlik ve sağlık işaretlerini tanır |
ÖÇ08 | Yangın ve yangın çeşitleri hakkında bilgisi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliği nedir. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş Kazaları nedir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşçi ve İşverenin hukuksal yükümlülükleri-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşçi ve İşverenin hukuksal yükümlülükleri-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kazalar ve Kaza Nedenleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş kazası nedenleri: Kişiye bağlı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İş kazası nedenleri: Makinalara bağlı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İş güvenliği felsefesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kişisel Koruyucu ekipmanlar: baş ve gövde | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kişisel Koruyucu ekipmanlar: ayak | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Güvenlik ve sağlık işaretleri: kırmızı ve mavi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güvenlik ve sağlık işaretleri: yeşil ve sarı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yangın ve yangın çeşitleri-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yangın ve yangın çeşitleri-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |