Genel Bilgi
| Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
| Kod | LTS104 | 
| Ad | Gıda Güvenliği | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜZÜN AYTEKİN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Doç. Dr. TÜZÜN AYTEKİN
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda güvenliği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Gıda güvenliğinde biyolojik, fiziksel, kimyasal tehlikeler ve bu tehlikelerin önlenmesi; gıdaların satın alınması, taşınması, depolanması, işlenmesi; katkı maddeleri ve kalite kontrol sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
GIDA GÜVENLİĞİNİN TEMEL PRENSiPLERİ (T.C.Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2385) BESLENME Prof.Dr. Ayşe BAYSAL , Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2022
Notlar
GIDA GÜVENLİĞİNİN TEMEL PRENSiPLERİ (T.C.Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2385) BESLENME Prof.Dr. Ayşe BAYSAL , Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel besin maddelerini tanımlar | 
| ÖÇ02 | Besin güvenliği ile ilgili temel kavramları açıklar | 
| ÖÇ03 | Besin güvenliğini bozan etmenleri belirler | 
| ÖÇ04 | Kalite güvence sistemlerini tanımlar | 
| ÖÇ05 | Katkı maddelerini kullanım amaçlarına göre sınıflandırır | 
| ÖÇ06 | Gıda muhafaza yöntemleri açıklar | 
| ÖÇ07 | Gıda kaynaklı patojenleri listeler | 
| ÖÇ08 | Kimyasal gıda güvenliği tehlikelerini sınıflandırır | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 2 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri yorumlar. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | 2 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi | Ders kaynaklarının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası | 
| 2 | Temel Besin Maddeleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 3 | Gıda Güvenliğine Giriş | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 4 | Gıdalarda Mikroorganizmaların Gelişimini Etkileyen Faktörler | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 5 | Gıda Kaynaklı Patojen Bakteriler | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 6 | Gıda Kaynaklı Virüsler | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 7 | Gıda Kaynaklı Parazitler | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | İşlenen konuların tekrar edilerek sınava hazırlanılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Kimyasal Gıda Güvenliği Tehlikeleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 10 | Kalite Güvence Sistemleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 11 | Gıda Kaynaklı Patojenlerin Epidemiyolojisi | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay | 
| 12 | Gıda Muhafazası | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay | 
| 13 | Gıda Katkı Maddeleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 14 | Gıda Güvenliği ile ilgili diğer konular | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 15 | Genel tekrar | Dönem boyunca verilen teorik bilgilerin tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların tekrar edilerek sınava hazırlanılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların tekrar edilerek sınava hazırlanılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||