Genel Bilgi
Kod | SRP109 |
Ad | Tarımsal Ekoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere tarım faaliyetlerinin ekolojik denge ile olan ilişkileri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Tarım ve Ekoloji arasındaki ilişki
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin ders notları
Notlar
Herhangi bir kaynak bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekolojik tanımlamaların kavranması ve ekolojik faktörler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin geliştirir. |
ÖÇ02 | Doğal ve tarımsal ekolojik sistemleri yorumlar. |
ÖÇ03 | Konvansiyonel üretim sistemi ile alternatif üretim sistemlerini kıyaslar. |
ÖÇ04 | Küresel iklim değişiminin tarımsal faaliyetler üzerindeki olası etkileri konusunda fikir yürütür. |
ÖÇ05 | Biyotik ve abiyotik çevresel faktörleri değerlendirip yorumlar. |
ÖÇ06 | Tarımsal üretimde ekolojik faktörlerden kaynaklanan sorunlara dair çözümler üretir. |
ÖÇ07 | Biyotoplar ve özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar, güncel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ziraat alanı için yeterli iletişim ve bilişim teknolojilerini bilir ve etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini kullanır, doğru, dengeli beslenme ve gübreleme ile üretim yapma becerisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topraksız kültür ortamlarını kullanır, topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar, uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında öğrendiği bilgileri değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojik tanım ve kavramlar | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
2 | Ekosistem ve Ekosistemi oluşturan unsurlar. | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
3 | Ekosistem kavramı ve agroekosistemler | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
4 | Çevresel faktörler ve stres kavramı | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
5 | İklim-tarım ilişkisi, iklim grupları | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
6 | Küresel iklim değişimi, çevre sorunları ve kirliliği | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
7 | Işık ve sıcaklığın tarım üzerine etkiler, iYağışlar, kuraklık | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | |
9 | Tarım-toprak ilişkisi, toprak faktörleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
10 | Toprak verimliliği, erozyon | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
11 | Fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
12 | Solunum | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
13 | Konvansiyonel tarım sistemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
14 | Alternatif tarım sistemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
15 | İşlenen konuların değerlendirmesi ve öğrenci görüşleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |