Genel Bilgi
Kod | TES127 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin üniversite ortamına adaptasyonunu, karşılaştıkları sorunları çözebilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Üniversite Ortamının Tanıtımı, Öğrencilerin öz güveninin kazanımı, sınav yönetmeliği, Not Ortalama Hesaplamaları, Disiplin cezaları nelerdir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar, konu ile ilgili doküman ve yayınlar
Notlar
Konu ile ilgili internet yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler üniversite ortamına adaptasyon sağlar. |
ÖÇ02 | Karşılaştıkları sorunları çözebilme yetisi kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler sınıf arkadaşlarını ve eğitmenlerini tanır. |
ÖÇ04 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak kendi haklarını ve üniversite olanaklarını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Üniversitemizin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Disiplin cezaları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Sınav notlarının hesaplamalarını öğrenir. |
ÖÇ08 | Üniversitenin sağlık ve sosyal faaliyetlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Özgüven, atılganlık ve etkin dinleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üniversitemizin Tanıtımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Öğretimin amacı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üniversite Organları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sınav Yönetmeliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Başarı Not Hesaplamaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlk yedi haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Disiplin Cezaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sağlık Sosyal Faaliyetler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sağlık Sosyal Faaliyetlere devam | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Staj Yönergesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel değerlendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ön değerlendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Sınav hazırlık çalışması | On dört haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On dört haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |