Genel Bilgi
Kod | TES152 |
Ad | Mesleki Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sayı sistemleri, uzunluk birimleri, ağırlık birimleri, alan birimleri, hacim birimleri, oran ve orantı kavramlarını kullanarak iplik, dokuma ve terbiye hesaplamalarını yapmak.
Dersin İçeriği
Sayılar, sayı sistemleri ve ölçü birimleri ile ilgili hesaplamalar,aritmetik ortalama,geometrik cisimlerin alan hesaplamaları, Harman Hesapları, Krimp hesaplamaları, büküm hesaplamaları, çekim ve dublaj hesaplamaları, randıman hesaplamaları, iplik numara hesaplamaları, geometrik şekli bilinen kumaşların birim ağırlık hesaplamaları, dişli sistem hesaplamaları, iplik numara hesaplamaları, Dokuma üretim hesaplamaları, tekstil terbiyesinde reçete hesaplamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mesleki Matematik Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Notlar
Mesleki Matematik Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayılar ve kümelerle ile ilgili işlemleri uygular |
ÖÇ02 | Aritmetik ortalama, Standart sapma hesaplamaları yapar |
ÖÇ03 | Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapar |
ÖÇ04 | Harman hesapları yapar |
ÖÇ05 | İplik numara ve büküm hesaplamaları yapar |
ÖÇ06 | İplik ve dokuma üretim hesaplamalarını yapar |
ÖÇ07 | Reçete hesaplamalarını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve sayı sistemleri,Ondalık kesirler,Oran orantı | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Aritmetik ortalama, Standart sapma | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ölçü birimleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Geometrik cisimlerin alan hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Harman hesapları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İplik numara hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Krimp tayini ve hesaplanması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Büküm hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çekim ve dublaj hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çözgü hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dokuma üretim hesaplamaları, Randıman hesabı | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Reçete hesaplamaları-flotte miktarı | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Reçete hesaplamaları-kimyasal madde miktarı | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Konsantrasyonu farklı kimyasal madde ile reçete hesaplamaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |