Genel Bilgi
Kod | TES214 |
Ad | Kalite Güvence ve Standartlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; Kalite kalite kavramlarını açıklayabilme,kalite güvencenin önemini kavrayabilme,standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Kalite ve kalite kavramları 2- Kalite güvencenin önemi ve ISO 9000 3- Mesleki standartlar 4- Standardizasyonun tanımı ve gelişim süreci 5- Türk standartları enstitüsü ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite güvence ve standartlar : Meslek Yüksekokulları için / Mahmut Tekin
Notlar
Kalite güvence ve standartlar : Meslek Yüksekokulları için / Mahmut Tekin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamalarını bilir |
ÖÇ02 | Kalitenin hedefini bilir |
ÖÇ03 | Kalite bilincine sahip olur |
ÖÇ04 | Kalite Güvencesi Ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgileri bilir |
ÖÇ05 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımlarını açıklar |
ÖÇ06 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şemasını bilir |
ÖÇ07 | Akış şemasını yorumlar |
ÖÇ08 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yerini açıklar |
ÖÇ09 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisini bilir |
ÖÇ10 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydaları bilir |
ÖÇ11 | Kalite yönetim sistemlerini bilir |
ÖÇ12 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydaları bilir |
ÖÇ13 | Dünya standart kavramlarını bilir |
ÖÇ14 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalitenin hedefi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kalite bilinci | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kalite yönetiminin tanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Akış şemasının yorumlanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Kalite yönetim sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dünya standart kavramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |