Genel Bilgi
Kod | MK120 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre Koruma Ders Notları
Notlar
United Nations Environment Programme (UNEP) websites Environmental Protection Agency (EPA) websites (for various countries) Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) reports Academic journals available through databases like JSTOR, ScienceDirect, or PubMed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımları yapar |
ÖÇ02 | Çevreye yönelik tanımları yapar |
ÖÇ03 | Çevre bilimine yönelik genel ifadeleri tanımlar |
ÖÇ04 | Çevre kirliliğine yönelik genel ifadeleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Çevre Yönetmeliklerinin amaç, kapsam ve alt yapılarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ06 | Doğal Kaynaklar hakkındaki genel ifadeleri tanımlar |
ÖÇ07 | Atık yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabileceklerdir. |
ÖÇ08 | Koruma önlemlerini listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili matematik ve fen bilimleri temel bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimde kullanılacak temel malzeme özelliklerini bilir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili makine elemanlarının, makinenin ve teçhizatın teknik özellikleri bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Talaşlı-talaşsız üretim yöntemlerini bilir, en uygun üretim yöntemini seçer. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzemeyi tanır, gerekli ısıl işlem yöntemlerine karar verir ve imalat için uygun malzemeyi seçer ve bu malzemenin statik ve dinamik değişkenlerine göre dayanımlarını hesaplar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine resmi çizim ve tasarım kurallarını bilir, istenilen özelliklere uygun şekilde makine parçalarını ve bir sistemi tasarlar ve analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimin her aşamasındaki ölçme ve kalite kontrol işlemlerini bilir ve standartlar doğrultusunda uygular. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar denetimli takım tezgahlarının ve üniversal takım tezgahlarının çalışma sistemlerini bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerdeki alanı ile ilgili iş güvenliği kurallarını mevzuat ışığında bilir ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarla yazı yazar, sunum hazırlar, veri tabanı dosyaları oluşturur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar denetimli tezgahlarda üretim programını hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda tasarımı yapılan iş parçasını, üniversal takım tezgahlarında veya bilgisayar denetimli tezgaha aktararak işler. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim yazılımı kullanarak teknik resim kurallarına ve standartlara uygun, üç boyutlu çizim komutları ile modeller çizer ve animasyonlar hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kesici takım ve kesme değişkenlerine göre en uygun şartlarda malzemeyi işler, üretilen parçalar için uygun kalite sistemine karar verir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hidrolik-pnömatik sistemlerde kullanılan malzemeleri ve sembolleri bilir ve hidrolik-pnömatik devre tasarımı yapar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretim aşamasında karşılaştığı problemlerin çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarlı tasarım ve üretim konusundaki gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel seviyede bir yabancı dil bilir. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. Düzgün ve etkili konuşmanın temel ilkelerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetimin temel ilkelerini, iletişim tekniklerini ve iş kanunlarını bilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimi planlar, işlem kartlarını hazırlar, görev dağılımını yapar ve denetler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Çevre Çevre bilimi | Mevzuat ve Politikaların İncelemesi: | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
2 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Çevre kirliliği | Mevzuat ve Politikaların İncelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Ekoloji Doğa Çevre koruma | Güncel Konuların Takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Atık Geri kazanım Çevre hakkı | Güncel Konuların Takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çevre Yönetmelikleri 2872 ve 5491 sayılı Çevre Kanunu | Güncel Konuların Takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Doğal Kaynaklar Doğal Kaynakların Kirlenmesi Hava kirliliği | Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Doğal Kaynaklar Su kirliliği | Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Doğal Kaynaklar Toprak kirliliği Gürültü | Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Atık Yönetimi Atık yönetmeliği | Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atık Yönetimi Atık kontrolü Atık azaltma | Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Koruma Önlemleri Uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları | Uygulama Örneklerinin İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Koruma Önlemleri İşçi sağlığı ve iş güvenliği yönetmeliği | Uygulama Örneklerinin İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Koruma Önlemleri Çevre koruma önlemleri | Grup Tartışmaları ve Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | Koruma Önlemleri Kişisel koruma önlemleri | Grup Tartışmaları ve Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,68 | ||
AKTS | 3 AKTS |