Genel Bilgi
Kod | MK215 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Bu derste, kalite ve standardizasyon ile ilgili genel kavramlar anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Standardizasyonun gelişim sürecini açıklar |
ÖÇ02 | Standardizasyonun konusunu, amaçlarını ve ilkelerini tanır |
ÖÇ03 | Türkiye de yapılan standart ve standardizasyon çalışmalarını açıklar |
ÖÇ04 | Türk Standartları Enstitüsü ve görevlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kalite tanımını yapar. |
ÖÇ06 | Kalite ile ilgili kavramları tanımlar, kalite yaklaşımlarını açıklar, kalite ve verimlilik arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ07 | Kalite maliyetlerini ve rsiklerini açıklar, kalite güvencesinin yaralarını açıklar, kalite kontrol kavramını açıklar. |
ÖÇ08 | Kalite ve verimlilik arasındaki ilişkiyi tarif eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili matematik ve fen bilimleri temel bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimde kullanılacak temel malzeme özelliklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili makine elemanlarının, makinenin ve teçhizatın teknik özellikleri bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Talaşlı-talaşsız üretim yöntemlerini bilir, en uygun üretim yöntemini seçer. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzemeyi tanır, gerekli ısıl işlem yöntemlerine karar verir ve imalat için uygun malzemeyi seçer ve bu malzemenin statik ve dinamik değişkenlerine göre dayanımlarını hesaplar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine resmi çizim ve tasarım kurallarını bilir, istenilen özelliklere uygun şekilde makine parçalarını ve bir sistemi tasarlar ve analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimin her aşamasındaki ölçme ve kalite kontrol işlemlerini bilir ve standartlar doğrultusunda uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar denetimli takım tezgahlarının ve üniversal takım tezgahlarının çalışma sistemlerini bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerdeki alanı ile ilgili iş güvenliği kurallarını mevzuat ışığında bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarla yazı yazar, sunum hazırlar, veri tabanı dosyaları oluşturur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar denetimli tezgahlarda üretim programını hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda tasarımı yapılan iş parçasını, üniversal takım tezgahlarında veya bilgisayar denetimli tezgaha aktararak işler. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim yazılımı kullanarak teknik resim kurallarına ve standartlara uygun, üç boyutlu çizim komutları ile modeller çizer ve animasyonlar hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kesici takım ve kesme değişkenlerine göre en uygun şartlarda malzemeyi işler, üretilen parçalar için uygun kalite sistemine karar verir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hidrolik-pnömatik sistemlerde kullanılan malzemeleri ve sembolleri bilir ve hidrolik-pnömatik devre tasarımı yapar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretim aşamasında karşılaştığı problemlerin çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarlı tasarım ve üretim konusundaki gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel seviyede bir yabancı dil bilir. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. Düzgün ve etkili konuşmanın temel ilkelerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetimin temel ilkelerini, iletişim tekniklerini ve iş kanunlarını bilir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimi planlar, işlem kartlarını hazırlar, görev dağılımını yapar ve denetler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Standardizasyon gelişim süreci | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Standardizasyon tanımı | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Standardizasyonun bileşenleri ve çeşitleri | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye'de yapılan standart ve standardizasyon çalışmaları | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Türk standartları enstitüsü | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Türkiye'de belgelerndirme çalışmaları | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarını yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ulusal ve uluslararası metroloji, kalibrasyon çalışmaları | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kalitenin tanımı | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kalite ile ilgili kavramlar | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Kalite ve verimlilik | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Kalite maliyetleri ve riskleri | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Kalite kontrol | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Toplam kalite yönetimi | Ders notlarının tekrarını yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarını yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarını yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |