Genel Bilgi
Kod | MK238 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek
Dersin İçeriği
İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hasan TUTAR, Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık
Notlar
Hasan TUTAR, Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimin tarifini yapabilecek, gerekliliğini ve günlük hayattaki önemini kavrayabilecektir. |
ÖÇ02 | İletişim ve iletişimde temel kavramları öğrenir. İletişim süreci ve özelliklerini açıklar. İletişim türlerini sınıflar |
ÖÇ03 | İletişimde kullanılan araç gereçlerin işlevlerini kavrayabilecek, teknolojik araçların sağladığı kolaylıkları tanımlayabilecektir. |
ÖÇ04 | Günlük hayatta ve mesleki hayatta karşılaşılabilecek yazılı iletişim türlerini tanımlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
ÖÇ05 | Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili matematik ve fen bilimleri temel bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimde kullanılacak temel malzeme özelliklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili makine elemanlarının, makinenin ve teçhizatın teknik özellikleri bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Talaşlı-talaşsız üretim yöntemlerini bilir, en uygun üretim yöntemini seçer. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzemeyi tanır, gerekli ısıl işlem yöntemlerine karar verir ve imalat için uygun malzemeyi seçer ve bu malzemenin statik ve dinamik değişkenlerine göre dayanımlarını hesaplar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine resmi çizim ve tasarım kurallarını bilir, istenilen özelliklere uygun şekilde makine parçalarını ve bir sistemi tasarlar ve analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimin her aşamasındaki ölçme ve kalite kontrol işlemlerini bilir ve standartlar doğrultusunda uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar denetimli takım tezgahlarının ve üniversal takım tezgahlarının çalışma sistemlerini bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerdeki alanı ile ilgili iş güvenliği kurallarını mevzuat ışığında bilir ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarla yazı yazar, sunum hazırlar, veri tabanı dosyaları oluşturur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar denetimli tezgahlarda üretim programını hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda tasarımı yapılan iş parçasını, üniversal takım tezgahlarında veya bilgisayar denetimli tezgaha aktararak işler. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim yazılımı kullanarak teknik resim kurallarına ve standartlara uygun, üç boyutlu çizim komutları ile modeller çizer ve animasyonlar hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kesici takım ve kesme değişkenlerine göre en uygun şartlarda malzemeyi işler, üretilen parçalar için uygun kalite sistemine karar verir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hidrolik-pnömatik sistemlerde kullanılan malzemeleri ve sembolleri bilir ve hidrolik-pnömatik devre tasarımı yapar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretim aşamasında karşılaştığı problemlerin çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarlı tasarım ve üretim konusundaki gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel seviyede bir yabancı dil bilir. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. Düzgün ve etkili konuşmanın temel ilkelerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetimin temel ilkelerini, iletişim tekniklerini ve iş kanunlarını bilir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üretimi planlar, işlem kartlarını hazırlar, görev dağılımını yapar ve denetler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tarifi ve türleri. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İletişimde kullanılan araç gereçlerin işlevleri, teknolojik araçların sağladığı kolaylıklar | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İş yazışmalarının tanımı.Dilekçe kavramı. Dilekçe yazımında yerleşim sırası.Örnek dilekçe uygulaması. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | İs mektupları. Is mektuplarının bölümleri. İş mektubu türleri. Örnek iş mektubu uygulaması | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | Resmi Yazışmalar. Resmi yazışmaların bölümleri: Başlık, Sayı ve kayıt numarası, Tarih ve Konu, Gönderilen Makam, İlgi, Metin, İmza, Onay Bolumu.Resmi Yazışma Örneklerinin verilmesi-1. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Resmi Yazışmalar. Resmi yazışmaların bölümleri: Başlık, Sayı ve kayıt numarası, Tarih ve Konu, Gönderilen Makam, İlgi, Metin, İmza, Onay Bolumu.Resmi Yazışma Örneklerinin verilmesi-2. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
7 | Resmi Yazışmaların Bölümleri: Ekler, Dağıtım, Gizlilik Derecesi, Acelelik durumu. Resmi Yazışmaların gönderiliş ve alınışlarında yapılacak işlemler. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Dersle ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Resmi Yazışmaların Gönderiliş ve Alınışlarında Yapılacak İşlemler Kayıt Kaşesi, Evrak Akış Formu, Gizlilik Derecesinin belirlenmesi, Gizlilik derecesi olmayan yazıların gönderilmesi. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Faks Yazışmaları.Rapor yazma,Rapor türleri, Rapor yazarken nelere dikkat edilmeli? | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Duyuru ve Bildiri hakkında bilgi.Tutanak ve Karar | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tüm yazışmaları içeren örnek uygulamalar. | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Özgeçmiş kavramı. Özgeçmiş hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar. Bir özgeçmişte olması gereken bölümler-1 | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Özgeçmiş kavramı. Özgeçmiş hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar. Bir özgeçmişte olması gereken bölümler-2 | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Örnek özgeçmiş uygulaması. Öğrencilerin kendi özgeçmişlerini yazması | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |