Genel Bilgi
Kod | IMZ217 |
Ad | Diferansiyel Denklemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN RIZKULLAH YERLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN RIZKULLAH YERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Adi diferansiyel denklemlerin analitik ve sayısal çözüm yöntemlerini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Birinci mertebe ve birinci dereceden adi diferansiyel denklemler, Değişkenleri ayrılabilen diferansiyel denklemler, Homojen diferansiyel denklemler, Fonksiyonları lineer fakat homojen olmayan denklemler, Tam diferansiyel denklemler, Lineer diferansiyel denklemler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
H.R. Yerli, Diferansiyel Denklemler Ders Notu
Notlar
H.R. Yerli, Diferansiyel Denklemler Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözümünde analitik düşünür |
ÖÇ02 | İnşaat Mühendisliği alanında kullanılan matematiksel modellemelerde karşılaşılan diferansiyel denklemleri çözüm becerisi gösterir |
ÖÇ03 | Lisansüstü öğrenime devam edecekler için matematiksel alt yapı oluşturur |
ÖÇ04 | Değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklem çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Tam diferansiyel denklem çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Lineer diferansiyel denklem çözmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ön bilgiler | Ders notunu temin | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adi diferansiyel denklemler | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Değişkenleri ayrılabilen diferansiyel denklemler | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Değişkenleri ayrılabilen diferansiyel denklem problem çözümleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Homojen diferansiyel denklemler | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Homojen diferansiyel denklem problem çözümleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnek problem çözümleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Diferansiyel denklem çözümleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Tam diferansiyel denklemler | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | İntegrasyon çarpanlı tam diferansiyel denklemler | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Tam diferansiyel denklem problemleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Lineer ve birinci mertebeden diferansiyel denklemler | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Lineer ve birinci mertebeden diferansiyel denklem örnek çözümleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |