IMZ216 Hidroloji

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMZ216
Ad Hidroloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su bilimi olan hidrolojinin, su kaynakarı mühendisliğinin ele aldığı konulara temel teşkil ettiğini öğretmek.

Dersin İçeriği

Yerkürede suyun oluşumunun, dağılımının, hareketinin, özelliklerinin ve bu özelliklerin zamanla değişiminin ve çevre ile olan ilişkisinin incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları 120 sayfa (ders notu olarak basılı, kitap şeklinde değil)

Notlar

Mühendislik Hidrolojisi Nurünnisa Usul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hidrolojinin Tanımı ve Önemi.
ÖÇ02 Yağışların oluşumu, ölçümü, çeşitleri ve analizi
ÖÇ03 Su yüzeyinden buharlaşmanın hesaplanması.
ÖÇ04 Sızma ve evapotranspirasyon hesapları.
ÖÇ05 Yer altı suyu ve yeraltı suyunun bölgeleri.
ÖÇ06 Kuyu hidroliği ve su temini
ÖÇ07 Akarsu Akım ölçümleri, ve debi hesabı
ÖÇ08 Yüzeysel Akış Akarsu havzasının özellikleri
ÖÇ09 Hidrograf analizi Hidrografın elemanları ve Birim Hidrograf modeli
ÖÇ10 İstatistiğin Hidrolojide Uygulamaları
ÖÇ11 Taşkın frekans analizi Regresyon ve korelasyon analizi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrolojinin Tanımı ve Önemi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yağışlar İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Buharlaşma İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sızma İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yer altı Suyu Yeraltı suyunun bölgeleri İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yer altı Suyu Akımı Kuyu hidroliği ve su temini İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Akarsu Akımları Akım ölçümleri, akarsu en kesitinde debi hesabı İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Ara-sınav İlk 8 Bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Hidrograf analizi Hidrografın elemanları, dolaysız akış, taban akışı İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hidrograf analizi Birim hidrograf teorisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Örnek çözümleri İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İstatistiğin Hidrolojide Uygulamaları Olasılık teorisi, Risk İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İstatistiğin Hidrolojide Uygulamaları Hidrolojide kullanılan dağılımlar ve uygulamalar İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İstatistiğin Hidrolojide Uygulamaları Taşkın frekans analizi Regresyon ve korelasyon analizi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:27