Genel Bilgi
Kod | IMZ311 |
Ad | Ulaştırma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlar, yol planlaması, yollara etkiyen dirençler, kurba hesapları, drenaj, trafik, yol kaplamaları, yol malzemeleri ile ilgili bilgilerin verilmesi.
Dersin İçeriği
Karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlar, yol planlaması, yollara etkiyen dirençler, kurba hesapları, drenaj, trafik, yol kaplamaları, yol malzemeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları (basılı değil) Karayolu Mühendisliği (2009, Prof. Dr. Nadir YAYLA)
Notlar
"KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ" YAZAR: NADİR YAYLA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karayolu elemanlaı ile ilgili genel tanımları öğrenir. |
ÖÇ02 | Karayolu trafiğindeki taşıt hareketlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Yollara etkiyen dirençleri hesaplamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Kurba hesaplarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Eşdüzey kavşakların planlanmasını öğrenir. |
ÖÇ06 | Yolların drenajını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Tanımlar | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karayolu Elemanları | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Taşıt Hareketleri ve Karayolu Trafiği | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yollara Etkiyen Dirençler | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Boy Kesit | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Açık Düşey Kurbalar | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kapalı Düşey Kurbalar | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yatay Kurbalar | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dever | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Geçiş Eğrisi | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eşdüzey Kavşakların Planlanması | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Drenaj | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yağmur suyu hesabı | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Ders notunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |