Genel Bilgi
Kod | IMS412 |
Ad | Hesaplamalı Geoteknik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sonlu elemanlar yöntemine dayalı bir bilgisayar programının öğrenilmesi ve geoteknik uygulamaların nümerik olarak modellenmesi
Dersin İçeriği
Geoteknik mühendisliğinde nümerik modelleme, Sonlu elemanlar yöntemi ve bilgisayar programının öğrenilmesi, geoteknik uygulamalarının nümerik analizi
Dersin Ön Koşulu
Zemin Mekaniği 1 ve 2
Kaynaklar
Zemin Mekaniği (Kutay Özaydın)
Notlar
Zemin Mekaniği Problemleri (Vahit Kumbasar)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli teorik bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için kullanır. |
ÖÇ02 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
ÖÇ03 | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ04 | Geoteknik mühendisliğinde deformasyon analizi yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Geoteknik mühendisliğinde sayısal modelleme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bilgisayar programının öğrenilmesi-model oluşturma | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bilgisayar programının öğrenilmesi-hesaplama | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bilgisayar programının öğrenilmesi-arazi koşulları | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Örnek 1 Yüzeysel temellerin analizi | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Örnek 2 Yüzeysel temellerin analizi | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Arasınav | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Örnek 3 Derin temellerin analiz | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Örnek 4 Derin kazılar | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnek 5 İstinad duvarları | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek 6 Dolgular | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek 7 Düşey drenler | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek 8 Şev analizi | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek 9 Taş kolonlar | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Örnek 10 Tüneller | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final Sınavı | Program kullanım kılavuzu ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |