Genel Bilgi
Kod | IMS434 |
Ad | Yeraltı Suyu Hidroliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RECEP YURTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeraltısuyu Hidroliği Prensiplerini ve Uygulamalarını Öğretmek
Dersin İçeriği
Yearltısuyu Temel Kavramlar ve Tanımlar, Jeoloji ve YeraltıSu Hazneleri, Jeolojik ve Jeofizik Etiütler, Akifer Temel Özellikleri, Akifer Özellikleri ve Parametreleri, Yeraltısuyu Akış Denklemleri, Dengeli Akış, Dengesiz Akış, Akım Ağları, Kuyular ve Kuyularda Debi Ölçümü, Kuyu Performans Testleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları ve Sunuları Kuyu Hidroliği, Fletcher G.DRISCOLL, Çeviri: Ali Faruk ÖZTAN Yeraltı Suyu Jeolojisi ve Hidroliği, Orhan Dumlu, H. Tolga Yalçın, Erkan Bozkurtoğlu, Literatür Yayınları, 2006 Uygulamalı Hidrojeoloji, C.W. Fetter, Çeviri, Mustafa Afşin, Kamil Kayabalı, Gazi Kitabevi, 2004 Yeraltısuları Jeolojisi (Hidrojeoloji), Kemal Erguvanlı, Erdoğan Yüzer, İTÜ, 1973 Hidroloji Uygulamaları, Mehmetçik Bayazıt, İlhan Avcı, Zekai Şen, İTÜ, 2009
Notlar
Yeraltı Suyu (Hidrojeoloji), Zekai ŞEN, Su Vakfı Yayınları, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeraltısuyu Hidroliği hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Jeoloji ve Akiferler hakkında temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma |
ÖÇ03 | Akifer Özellikleri ve Parametreleri hakkında temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma |
ÖÇ04 | Yeraltısuyu Akış Denklemleri hakkında temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma |
ÖÇ05 | Kuyular, Kuyularda Debi Ölçümleri ve Kuyu Performans Testleri hakkında temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeraltısuyu Temel Kavtamlar ve Tanımları | Kaynak Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Jeoloji ve Yeraltı Su Hazneleri (Akiferler) | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Jeolojik ve Jeofizik Etütler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Hidrolojik Çevrim ve Bileşenleri ile Hidrolojik Su Dengesi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Akifer Temel Özellikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Akifer Özellikleri ve Parametreleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yeraltısuyu Akış Denklemleri: Temel Kabuller | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeraltısuyu Akış Denklemleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dengeli Akış | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dengesiz Akış | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akım Ağları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kuyular | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kuyularda Debi Ölçümü | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kuyu Performans Testleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,20 | ||
AKTS | 5 AKTS |