Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | IMP428 |
| Ad | Akışkanlar Mekaniği |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akışkanlar mekaniği ve hidrolik ile ilgili proje yapmak
Dersin İçeriği
içme suyu şebeke tasarımı, yağmursuyu dernaj sistemi, birleşik sistem, kıyı mühendisliği projesi, kanal ve nehir su derinliği hesabı (HEC-RAS)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Su Getirme ve Kanalizasyon Problemleri- Nusret Şekerdağ Su Getirme ve Kanalizasyon Uygulamaları-İlter Türkdoğan ve Kaan Yetilmezsoy
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenciler farklı sulama sistemleri için boyutlandırma esaslarını öğrenebileceklerdir |
| ÖÇ02 | Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanabilecektir. |
| ÖÇ03 | İçmesuyu haznelerinin ve su şebekelerinin hesap ve teşkili esaslarını öğrenebilecektir. |
| ÖÇ04 | Atıksu şebekelerinin hesap ve teşkili esaslarını öğrenebilecektir. |
| ÖÇ05 | Yağmursuyu şebekelerinin hesap ve teşkili esaslarını öğrenebilecektir. |
| ÖÇ06 | Dalga kıran tasarımı yapabileceklerdir. |
| ÖÇ07 | HEC-Ras kullanarak düzenli ve düzensiz akım profili hesaplayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun belirlenmesi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
| 2 | Literatür tarama 1 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
| 3 | Literatür tarama 2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Proje konusu ile ilgili anlatım | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Projelerin öğrencilere dağıtımı | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 6 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma 2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma 3 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma 4 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Projelerin kontrolü | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Projelerin kontrolü 2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Tasarım ve geliştirme için serbest çalışma, tez yazımı 2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Tez ve rapor teslimi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||