Genel Bilgi
Kod | IMP430 |
Ad | Baraj Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Baraj hazne kısımlarının hacimlerini belirlemek
Dersin İçeriği
Baraj hazne kapasitelerinin belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Su yapıları dersi
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Design of small dams U. S. Government Printing
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Baraj yapma nedenleri ve baraj çesitleri |
ÖÇ02 | Baraj haznesinin kısımları, ölü hacim, aktif hacim ve taşkın hacmi hesapları |
ÖÇ03 | Taşkın öteleme hesabı ile taşkın hacminin belirlenmesi |
ÖÇ04 | Dolusavak hidrolik profilinin belirlenmesi |
ÖÇ05 | Enerji kırıcı yapının belirlenmesi |
ÖÇ06 | Baraj yüksekliğinin belirlenmesi |
ÖÇ07 | Toprak dolgu barajlarda sızma analizi |
ÖÇ08 | Toprak dolgu barajlarda stabilite analizi |
ÖÇ09 | Baraj gövde enkesitinin çizilmesi |
ÖÇ10 | Kemer baraj enkesitinin belirlenmesi |
ÖÇ11 | Baraj gölü altında kalacak yerlerin haritada gösterilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baraj yapma nedenleri ve baraj çesitleri | su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Baraj haznesinin kısımları | su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ölü hacim hesabı | katı madde hareketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Aktif hacim hesap yöntemleri | Excel programı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Aktif hacmin belirlenmesi | Excel programı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Taşkın öteleme hesabı ile taşkın hacminin belirlenmesi | İleri Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hava payının belirlenmesi | Su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dolusavak hidrolik profilinin belirlenmesi | Autocad programı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Enerji kırıcı yapının belirlenmesi | Hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Baraj yüksekliğinin belirlenmesi | önceki hesaplamalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toprak dolgu barajlarda sızma analizi | Zemin mekaniği tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Toprak dolgu barajlarda stabilite analizi | Zemin mekaniği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Baraj gövde enkesitinin çizilmesi | Autocad programı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kemer baraj enkesitinin belirlenmesi | Autocad programı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |