IMP436 Su Temini Tesisleri

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMP436
Ad Su Temini Tesisleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Proje hazırlamayı ve bu projeyi rapor olarak sunmayı öğrenir

Dersin İçeriği

İçme suyu tesislerinin inşaatı ile ilgili proje hazırlar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notu (Basılı Değil)

Notlar

"SU GETİRME VE KANALİZASYON PROBLEMLERİ" YAZAR: PROF. DR. NUSRET ŞEKERDAĞ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nüfus hesaplama yöntemlerini öğrenir
ÖÇ02 İçme Suyu ihtiyacını hesaplayabilir
ÖÇ03 Kuyulardan alınabilecek su miktarını hesaplar
ÖÇ04 Yüzeysel sulardan alınabilecek su miktarını hesaplar
ÖÇ05 İsale hattını boyutlandırabilir
ÖÇ06 İsale hattına yerleştirilecek teçhizatı belirler
ÖÇ07 Hazne yerini belirler
ÖÇ08 Hazne boyutlarını belirler
ÖÇ09 Şebeke debisini belirler
ÖÇ10 Ölü nokta hesabını öğrenir
ÖÇ11 İçme suyu şebeke borularının projelerini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nüfus hesaplama yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 İçme Suyu ihtiyacını hesaplama yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kuyulardan alınabilecek su miktarını hesaplama yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yüzeysel sulardan alınabilecek su miktarını hesaplama yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İsale hattını boyutlandırmada kullanılan hesaplama yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İsale hattına yerleştirilecek maslak yapısı anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 İsale hattına yerleştirilecek teçhizatı belirleme anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Hazne yerini belirleme yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hazne boyutlarını belirleme yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Şebeke debisini belirleme yöntemleri anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ölü nokta hesabını anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İçme suyu şebeke borularının projelerinde kullanılan Darcy denklemi anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İçme suyu şebeke borularının projelerinde kullanılan Wiliam-Hazen denklemi anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İçme suyu şebeke borularının projelerinde kullanılan hidrolik yöntemler anlatılır ders notları gözden geçirilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:38