Genel Bilgi
Kod | TBB590 |
Ad | Toprak Etüd ve Haritalama İşlem ve Metodolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Amacı / Hedefi
Belli bir alanın detaylı toprak haritasının yapımındaki tüm işlemleri uygulamalı bir yapar.
Dersin İçeriği
Toprak etüt projelerinin hazırlanması, haritalama birimleri, kartografik materyal seçimi yorumu, toprak etüt haritalama işlemlerinin aşamaları, seçilen bir landa uygulamalı olarak bu aşamaların sırasıyla gerçekleştirilmesi, toprak etüt harita ve raporunun yazımı.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Toprak Etüt ve Haritalama. 2013. Prof. Dr. Ural DİNÇ Prof. Dr. Suat ŞENOL. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel yayın no:161 Ders kitapları.
Notlar
Konu ile ilgili internet üzerinden taranacak yayın, makale ve dokümanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak haritasını yapma yetkisi ve yetkinliğini kazanır |
ÖÇ02 | Toprak özelliklerini sonda yaparak belirler, arazide toprak sınırlarını görüp çizer |
ÖÇ03 | Baskı haritasını ve toprak verilerini düzenler |
ÖÇ04 | Toprak etüt raporunu yazar |
ÖÇ05 | Toprak serilerini arazide tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Toprak ve harita çeşitleri hakkında bilgiye sahip olmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprak etüt ve haritalama projesi işlemleri | Litertür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kartoğrafik materyaller ve seçimi | Uygulama için alan seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | kartoğrafik materyalin yorumlama yöntemleri | Seçilen arazi hakkında ön biligilerin toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Toprak serilerinin tanımlama yerlerinin kartografik materyal üzerinde belirlenmesi | Seçilen arazi hakkında jeolojisi hakkında biligilerin toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1. Arazi çalışmaları | Arazi giysilerinin temini | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | 1. Arazi çalışmaları (devamı) | Arazi giysilerinin temini | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak haritalama lejandı hazırlığı | 1. Arazi çalışmasında toplanan verilerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2. Arazi çalışmaları | Arazi giysilerinin temini | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | 2. Arazi çalışmaları (devamı) | Arazi giysilerinin temini | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | 2. Arazi çalışmaları (son) | Arazi giysilerinin temini | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Baskı haritasının hazırlanması | Arazi paftalarının eksikliklerinin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Arazi sınıflama çalışmaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sonuç raporu hazırlanması | Tüm mevcut uygulama materyallerinin toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |