TBB004 İYİ BİTKİ BESİN YÖNETİMİ UYGULAMALARI

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB004
Ad İYİ BİTKİ BESİN YÖNETİMİ UYGULAMALARI
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sürdürülebilir tarım prensipleriyle uyumlu bitki besleme ve ilgili uygulamaların tanıtılması

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın hedefleri, 4D besin yönetimi felsefesi (doğru kaynağın, doğru miktarda, doğru zamanda, doğru yere uygulanması), doğru kaynak tanımı ve uygulamaları, doğru oran tanımı ve uygulamaları, doğru zaman tanımı ve uygulamaları, doğru yer tanımı ve uygulamaları, 4D'nin bütün bir çiftliğe adaptasyon uygulamaları, 4D felsefesini destekleyici faaliyetler ve besin yönetimi planlaması ve sonuçları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders Notları 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu (IPNI)

Notlar

Başka ders kaynağı bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürüdürülebilirlik ve sürüdürlebilir tarımı tanır
ÖÇ02 Doğru besin kaynağını doğru dozda, doğru zamanda, doğru yere uygulama anlamına gelen 4D (doğru) bitki besleme felsefesini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 4D felsefesini destekleyici faaliyetleri tanır
ÖÇ04 Besin yönetimi planlaması yapar, sonuçlarını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilir Tarımın Hedefleri 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 4D Hassas Besin Yönetimi 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Doğru Kaynak I 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Doğru Kaynak II 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Doğru Doz I 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Doğru Doz II 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Doğru Zaman I 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Doğru Zaman II 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Doğru Yer 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Bütün Çiftliğe Adaptasyon Uygulamaları I 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Bütün Çiftliğe Adaptasyon Uygulamaları II 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Destekleyici Uygulamalar 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Besin Yönetimi Planlaması ve İzlenebilirliği I 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Besin Yönetimi Planlaması ve İzlenebilirliği II 4D Bitki Besleme - Bitki Besin Yönetimini İyileştirme Kılavuzu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:11