Genel Bilgi
Kod | FENS217 |
Ad | Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH MATYAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
1-Flora, endemik tür, relikt endemik tür kavramları, 2-Türkiyenin bölgelere göre flora ve fauna zenginlikleri, 3-Endemik türlerimiz canlıların yaşadıkları bölgede hayatlarını tehdit eden faktörler; 4- Hava, su, toprak kirliliğinin canlı populasyonuna etkisi, 5- Soyu tükenmekte olan türler ve bunlar için alınabilecek önlemler, 6- Gen kaynaklarını koruma yöntemleri 7-Biyolojik zenginliklerin korunmasında kişi, kurum ve kuruluşlara düşen sorumluluklar, bu konuda eğitimin önemini kavratmak.
Dersin İçeriği
Türkiye'nin florasının zenginliği. Endemik bitkiler bakımından zengin cinsler ve türler. Genetik çeşitlilik. Bitki genetik kaynakları yönünden yurdumuzdaki durum. Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler. Türkiye'de bitki genetik çeşitliliğini koruma. Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler. Hayvancılıktaki genetik kaynaklar. Tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyoçeşitlilik Carlo Petrini , Stefano Mancuso (Yeni İnsan Yayıncılık)
Notlar
Biyoçeşitlilik Carlo Petrini , Stefano Mancuso (Yeni İnsan Yayıncılık)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin biyolojik zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Türkiye'deki tarım, orman gelişmesi ve endüstride önemli yararların çoğalması ve gelecekte bu yararların genişletilip daha da artırılarak devam ettirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ03 | Türkiye'nin ekonomik potansiyeli hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ04 | Türkiye'nin Bitki populasyonları hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ05 | Türkiye'nin hayvan populasyonları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ06 | Türkiye'nin değişik bölgelerindeki hayvan tür çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ07 | Türkiye'nin değişik bölgelerindeki bitki tür çeşitliliği ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ08 | Türkiye'nin endemik hayvan çeşitliliği hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Türkiye'nin endemik bitki çeşitliliği hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Türkiye'deki hayvan çeşitliliği azaltan etmenler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ11 | Türkiye'deki bitki çeşitliliği azaltan etmenler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Türkiye'deki hayvan çeşitliliğin korunması bakımından önemli coğrafi bölgeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Türkiye'deki bitki çeşitliliğin korunması bakımından önemli coğrafi bölgeler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ14 | Endemik, kozmopolit ve endemizm hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ15 | Türkiye'nin Biyolojik zenginliklerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'nin florasının zenginliği. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Endemik bitkiler. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitkiler bakımından zengin cinsler. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitki türleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bitkilerdeki genetik çeşitlililik | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hayvanlardaki genetik çeşitlilik | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bitki genetik kaynakları yönünden yurdumuzdaki durum. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hayvan genetik kaynakları yönünden yurdumuzdaki durum. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitkilerin genetik çeşitliliğini azaltan etkenler. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hayvanların genetik çeşitliliğini azaltan etkenler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye'nin genetik çeşitliliğini koruma. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye'deki hayvan genetik çeşitliliğini koruma. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hayvancılıktaki genetik kaynaklar. Tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Çevre kirliliği etkiler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |